واکنش خلیزاد به حمله‌ی وحشیانه بر دانشگاه کابل: عاملان خواستار هرج و مرج هستند

عضو شوید
نماینده‌ی ویژه‌ی آمریکا برای صلح افغانستان در واکنش به حمله‌ی روز گذشته بر دانشگاه کابل، گفته است که عاملان این حمله مخالفان صلح و به دنبال یک جنگ دایمی در افغانستان اند.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده فرستاده  آمریکا  برای افغانستان امروز (سه‌شنبه، 13 عقرب) در رشته‌تویتی نوشته است که عاملان حمله‌ی وحشیانه بر دانشگاه کابل می‌خواهند هرج‌ومرج، بی‌ثباتی و فقر را در افغانستان ایجاد کنند.

خلیل‌زاد نوشته است که دولت افغانستان و طالبان نباید از این حمله‌ی وحشیانه برای امتیازگیری در برابر یک‌دیگر استفاده کنند، زیرا به گفته‌ی او، دو طرف با یک دشمن مشترک مواجه اند.

او از دولت افغانستان و گروه طالبان خواسته است که برای صلح متحد شده و راهی برای آتش‌بس و دست‌یابی سریع به یک توافق سیاسی را پیدا کنند.

خلیل‌زاد تأکید کرده است: «انجام این مراحل، پاسخ درستی به بربریت غیرقابل بیان است.»

واکنش طالبان به حمله بر دانشگاه کابل - اسپوتنیک افغانستان
واکنش طالبان به حمله بر دانشگاه کابل

مخالفان مسلح چاشت روز گذشته بر دانشگاه کابل حمله کردند. درحالی که مسئولیت این حمله را گروه داعش رسما بر عهده گرفته است، اما مقام‌های دولت افغانستان طالبان را مسئول آن دانسته‌اند.

براساس آمار وزارت صحت عامه، در حمله بر دانشگاه کابل 22 نفر کشته و 22 نفر دیگر زخمی شده‌اند. در میان قربانیان این رویداد دختران دانشجو نیز شاملند.

این حمله با محکومیت گسترده‌ی ملی و بین‌المللی مواجه شده است.

رییس‌جمهور اشرف غنی ضمن محکوم کردن این حمله، عاملان آن را به انتقام‌گیری چند برابر هشدار داده است.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز این حمله را جنایت تمام‌عیار جنگی خوانده و از جامعه بین‌المللی خواستار واکنش جدی و اثرگذار در مورد آن شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز این حمله را محکوم کرده و خواستار به کیفر رساندن عاملان آن شده است.

افزون بر این، سفارت‌خانه‌های شماری از کشورهای دور و نزدیک در کابل و نمایندگی‌های شماری از سازمان‌های بین‌المللی در کابل نیز این حمله را محکوم کرده‌اند.

دولت افغانستان در پیوند به این حمله و غم‌شریکی با خانواده‌های قربانیان این حمله، امروز سه‌شنبه را ماتم ملی اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала