پیروزی بایدن در نخستین مراکز رأی دهی آمریکا

© REUTERS / Brian Snyderپیروزی بایدن در نخستین مراکز رأی دهی آمریکا
پیروزی بایدن در نخستین مراکز رأی دهی آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نخستین مرکز رأی دهی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که صبح زود به وقت محلی آمریکا به کار آغاز کرد، نماینده جمهوری‌خواهان برنده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN جو بایدن ، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،   در دهکده کوچک دیکسویل نوچ در نیوهمشایر، جایی که طبق سنت ، اولین مرکز رأی گیری برای انتخاب رئیس دولت ، نیمه شب به وقت محلی افتتاح شد، بیشترین آرای مردم را از آن خود نموده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بطور سنتی از دهکده دیکسویل ناچ Dixville Notch واقع در ایالت نیوهمپشایر آغاز می شود و در این دوره نیز اهالی این دهکده در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه به وقت محلی پای صندوق رای حاضر شدند و تمامی آرای به صندوق ریخته شده در این دهکده، به نفع جو بایدن نامزد دموکراتها بود.

بایدن خود را پیروز انتخابات می‌داند - اسپوتنیک افغانستان
بایدن خود را پیروز انتخابات می‌داند

در این دهکده کم جمعیت که تنها 12 نفر در آن زندگی می کنند، 5 نفر رای دادند و همه آنها بایدن را برای ریاست جمهوری کشورشان برگزیدند.

در انتخابات سال 2016 در این دهکده دو نفر به ترامپ و چهار نفر هم به هیلاری کلینتون رای داده بودند.

 نتایج شمارش آرا در روستای میلزفیلد در ایالت نیوهمشایر میز  اعلام شد . در این دوره  22 نفر در این روستا حق رای داشتند که  21 نفر رای دادند و 16 رای به نفع ترامپ و 5 رای به بایدن بود.

پیروزی بایدن در گام نخست شمارش آرا در حالی است که تازه ترین نظرسنجی ها همچنان از پیشتازی بایدن نسبت دونالد ترامپ در این دوره از رقابت ها حکایت دارد.

انتخابات امسال آمریکا در سایه شیوع گسترده بیماری کرونا و دوقطبی شدن جامعه، شکل دیگری به خود گرفت و شهروندان واجد شرایط آمریکا به صورت حضوری و پستی رای خود را به صندوق‌ها ریختند که بنابر آمار منتشر شده، تاکنون ۹۸ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۵۸۰ نفر محاسبه شده است.

این رقم، بیش از دو-سوم کل آرای ماخوذه در انتخابات چهار سال پیش است. با این وجود، حتی روز گذشته هم در برخی ایالت‌ها رای‌گیری پیش از موعد ادامه داشت.

سایت انتخابات آمریکا تعداد واجدان شرایط برای رای دادن را نزدیک به 240 میلیون آمریکایی بالای 18 سال معرفی می‌کند اما سوابق نشان داده است که همواره کمتر از این تعداد و در حدود 40 تا 60 درصد مشارکت داشته‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала