اعلام مقررات منع رفت و آمد در ایتالیا

© REUTERS / GUGLIELMO MANGIAPANEاعلام مقررات منع رفت و آمد در ایتالیا
اعلام مقررات منع رفت و آمد در ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که میزان آلودگی به ویروس کرونا در ایتالیا رو به افزایش است دولت این کشور محدودیت‌ جدیدی اعمال کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، بر پایه مقرراتی که دولت جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا وضع کرده رفت و آمد از ساعت 10 شب در کشور ممنوع است. متن این فرمان چهارشنبه توسط نخست‌وزیر ایتالیا امضا شد و در وب سایت کاخ چیگی منتشر شده است.

این مقررات از پنجشنبه شب اجرا می‌شود و تا سوم دسمبر ادامه خواهد داشت. محدودیت جدید (منع رفت و آمد) از ساعت 10 شب تا 5 صبح خواهد بود. بیرون شدن از خانه فقط به دلایل صحی، کار و و موارد استثنایی ممکن است.

علاوه براین، همانطور که جوزپه کونته نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرده بود، موزیم‌ها و نمایشگاه‌های سراسر کشور تعطیل می‌شوند و مراکز خرید بزرگ در روزهای شنبه و یکشنبه باز نخواهند بود. ظرفیت حمل و نقل عمومی به نصف کاهش یافته است و دانش‌آموزان صنف‌های بالا از راه دور آموزش می‌بینند.  

برپایه این مقررات، 20 ناحیه این کشور بر اساس وضعیت اپیدمی در هر منطقه به سه گروه تقسیم می‌شود. تصمیم برای اعطای یکی از رنگها (سرخ، نارنجی و زرد) به هر منطقه به صورت جداگانه توسط وزارت صحت ایتالیا پس از ارزیابی گسترش شاخص عفونت، تعداد بیماران بستری در شفاخانه و سایر معیارها گرفته خواهد شد.

طبق تازه‌ترین آمار وزارت صحت ایتالیا، آمار قربانیان ویروس کووید-19 ظرف مدت یک روز اخیر 353 نفر افزایش یافته و به 39 هزار و 412 نفر رسید. این بالاترین میزان مرگ و میر روزانه از ماه می و شروع موج دوم کرونا در ایتالیا به شمار می‌رود.

براساس این گزارش در یک روز گذشته تست کرونای 28 هزار و 244 تن دیگر در این کشور مثبت اعلام شد، مجموع مبتلایان به کرونا در ایتالیا به 759 هزار و 829 نفر افزایش یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала