خروج رسمی آمریکا از توافقنامه اقلیمی پاریس

© AFP 2023 / Saul Loebخروج رسمی آمریکا از توافقنامه اقلیمی پاریس
خروج رسمی آمریکا از توافقنامه اقلیمی پاریس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خروج از توافقنامه اقلیمی پاریس، یکی از وعده ‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بود. اکنون آمریکا اعلام کرده که رسما از این پیمان خارج می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا که از یک سال پیش روند خروج از توافق‌نامه اقلیمی پاریس را آغاز کرده بود امروز (4نوامبر) اعلام کرد که به طور رسمی از این توافق خارج می‌شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا یک سال بعد از انتخاب خود به عنوان رئیس جمهور (2017) خروج ایالات متحده از توافق را اعلام کرد و با این‌حال ایالات متحده به مدت سه سال همچنان می‌بایست به مفاد توافق عمل کند. این مدت اکنون به سر رسید. در این توافق‌نامه راهکارهایی برای کاهش تولید گازهای گل‌خانه‌ای و توقف مصرف سوخت‌های فسیلی با جایگزین کردن انرژی‌های تجدیدپذیر در نظر گرفته شده است.

خروج امریکا از توافقنامه پاریس - اسپوتنیک افغانستان
خروج امریکا از توافقنامه پاریس

گفته شده است که خروج آمریکا از پیمان اقلیمی پاریس به اطلاع سازمان ملل متحد نیز رسیده است. روز چهارم نوامبر، نخستین روز ممکن برای خروج از پیمان اقلیمی پاریس بود.

پیمان اقلیمی پاریس روز چهارم نوامبر سال 2015 با امضای 197 کشور و از جمله با امضای آمریکا (دولت اوباما) رسمیت یافت.

 بر اساس پیمان پاریس گرمایش زمین تا سال 2050 میلادی باید زیر 1 تا 2 درجه سانتیگراد باشد و تولید گازهای گل‌خانه‌ای باید در نیمه دوم قرن کاهش یابد. اهداف تعیین شده هر پنج‌ سال یک‌بار بررسی می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала