رئیس جمهورغنی: آماده مبارزه با موج دوم کرونا هستیم

© Photo / ARG رئیس جمهورغنی: آماده مبارزه با موج دوم کرونا هستیم
    رئیس جمهورغنی: آماده مبارزه با موج دوم کرونا هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان می‌گوید که دولت افغانستان آماده مبارزه با موج دوم ویروس کرونا می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری، امروز چهارشنبه (14 عقرب) با نشر خبرنامه‌ای گفته که آقای غنی با معاون بانک انکشاف آسیایی از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرده است.

اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
غنی: خیزش های مردمی بر ضد طالبان تقویت شود

ابتدا معاون بانک انکشاف آسیایی ضمن تقبیح حملۀ تروریستی روز دوشنبه بر دانشگاه کابل، به خانواده‌های قربانیان ابراز تسلیت نموده، گفت که این گونه حملات، فرصت تامین صلح و ثبات در افغانستان را تهدید می کند.

وی افزود که بانک انکشافی آسیا، آمادگی کامل دارد که در بخش‌های انکشاف، اتصال منطقه یی، مبارزه با فقر و حفظ محیط زیست، با حکومت افغانستان همکاری نماید.

معاون بانک انکشاف آسیایی گفت که به منظور مبارزه با موج دوم کرونا، به افغانستان کمک‌های مجدد خواهد کرد. وی همچنان با اشاره به ارزش کنفرانس جینوا، گفت که بانک انکشاف آسیایی به عنوان شریک درازمدت افغانستان، به کمک‌های خویش به این کشور ادامه میدهد.

رئیس جمهور از کمک‌های بانک انکشاف آسیایی به افغانستان قدردانی کرده، گفت که بانک متذکره همیشه از برنامه‌های انکشافی افغانستان حمایت کرده و در زمینه‌های اعمار شفاخانه‌ها و مبارزه علیه فقر، کمک مالی نموده است.

رئیس جمهور غنی، همچنین گفت که ما آماده مبارزه با موج دوم کرونا هستیم و اتصال منطقه یی دیدگاه درازمدت و انکشاف منطقوی و مبارزه علیه فقر، برنامه مهم ما می‌باشد.

این در حالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها، احتمال دارد کمک كنندگان بین‌المللی در كنفرانس ماه نومبر در ژینو، کمک کمتر با افغانستان را متعهد شده و شرایط روشن را برای این كمك‌ها تعیین كنند.

به گفتۀ برخی منابع، ایالات متحدۀ امریکا و برخی اعضای ناتو قبلاً گفته اند، كنفرانس كمك به افغانستان كه قرار است 23 و 24 نومبر در ژینو دایر شود، کمک‌های کمتر را متعهد خواهد شد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала