شمارش آرای انتخابات آمریکا به درازا می‌کشد

© AFP 2023 / Joseph Preziosoشمارش آرای انتخابات آمریکا به درازا می‌کشد
شمارش آرای انتخابات آمریکا به درازا می‌کشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با در نظر داشت عوامل مختلف، به احتمال زیاد، چند روز و یا هم چند هفته به طول خواهد انجامید.

به گزارش اسپوتنیک، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016  آمریکا تنها یک روز بعد از روز برگزاری انتخابات- ساعت حدود 11 صبح روز چهارشنبه نهم نوامبر پیروزی «دونالد ترامپ» بر رقیبش «هیلاری کلینتون» قطعی شد.

با این حال، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری مشخص شدن پیروز نهایی انتخابات به عوامل بسیار زیاد و متعددی بستگی خواهد داشت و ممکن است حتی چند روز یا چند هفته طول بکشد.

 انتخابات آمریکا/فاصله میان ترامپ و بایدن کمتر شد - اسپوتنیک افغانستان
انتخابات آمریکا/فاصله میان ترامپ و بایدن کمتر شد

عده زیادی از مردم آمریکا به دلیل شیوع کرونا به صورت پستی رأی داده‌اند و این موجب می‌شود که شمارش آرا به احتمال زیاد با تأخیر همراه شود. 

مقامات ویسکانسین گفته اند که امشب نتایج را اعلام نمی کنند. وزیر امور خارجه گفته است برای شمارش آراء درایالت میشیگان  نیز یک روز دیگر نیاز است. در پنسیلوانیا جایی که رای گیری ممکن است چندین روز طول بکشد، نیز وضعیت به همین منوال است و این خود می تواند اعلام برنده را به تأخیر بیندازد.

 با توجه به تفاوت ساعتی در ایالات مختلف آمریکا از شرق تا غرب و قوانین مختلف انتخاباتی در ایالات مختلف، مراکز رای‌گیری کم کم بسته شدند و به این ترتیب نتایج انتخابات کم کم مشخص می‌شود.

بنابر تازه ترین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با 238 رای الکترال در برابر 213 رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

در همین حال شبکه خبری فاکس نیوز  که بطور آنلاین در حال مخابره آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در هر یک از ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان و ویسکانسین خبر داده است.

گفته می شود هنوز میزان زیادی از آرای پستی در ایالت های حساس شمارش نشده است.

نتایج شمارش آرا در این ایالت ها به همراه ایالت های نوادا و آلاسکا که هنوز آرای انها شمارش نشده است، در نتیجه نهایی انتخابات تاثیر زیادی دارند.

برخی کارشناسان دو روز تا حتی یک هفته را برای اعلام نتیجه نهایی پیش بینی کرده و علت آن را طولانی شدن شمارش آرای پستی دانسته اند که این بار به دلیل شیوع کرونا در مقایسه با دوره های قبلی انتخابات آمریکا بسیار گسترده بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала