دالایی لاما خواست همه مسلمانان را به خاطر حملات تروریستی در اروپا سرزنش نكند

© AFP 2023 / Lobsang Wangyalدالایی لاما رهبر بوداییان تبت
دالایی لاما رهبر بوداییان تبت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دالایی لاما در مورد حملات تروریستی اخیر اسلامگرایان در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی توضیحات داده گفت که افراد افراطی و همه مسلمانان را به یک چشم نبیند.

به گزارش اسپوتنیک، دالایی لاما رهبر بوداییان تبت گفت: "اخیراً چندین حمله مسلحانه از سوی بنیادگرایان اسلامی در اروپا صورت گرفته است، اما ما نمی توانیم همه مسلمانان را مقصر این بدبختی بدانیم. این یک اشتباه خواهد بود."

دالای لاما از جنگ جهانی سوم سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
دالای لاما از جنگ جهانی سوم سخن گفت

به گفته وی  اگر یک مسلمان افراطی مرتکب جرمی شود، سرزنش همه پیروان اسلام در این امر اشتباه است.

رهبر معنوی توضیح داد: "به طور مثال، در میان پیروان آیین بودایی تبتی، کسانی هستند که درگیری ایجاد می کنند، اما اشتباه است اگر به این دلیل بگوییم که همه بوداییان چنین هستند."

در مجموع، به نظر وی، کشورهای اروپایی، پس از جنگ های جهانی، اتحادیه اروپا را ایجاد کردند، از "رویکردهای خوب" استفاده می کنند - آنها در حل مشکلات مختلف تجربیات خود را جمع می کنند و "به سمت پیشرفت حرکت می نمایند".

دالایی لاما افزود: "پس از ایجاد اتحادیه اروپا، هیچ درگیری نظامی بین اعضای آن صورت نگرفت. من دائماً می گویم كه اگر هر روز تعداد بیشتری از كشورها، به عنوان مثال ، كشورهای افریقا، امریكای لاتین و بسیاری دیگر از یك نمونه اروپای متحد پیروی كنند، خوب خواهد بود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала