در باستان زنان یکجا با مردان به شکار میرفتند

© Sputnik / Vladimir Bogatyrev /  مراجعه به بانک تصاویر انسان های کمون اولیه
انسان های کمون اولیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشفیات جدید باستان شناسان مسئله این که در قدیم تنها مردها شکار می کردند و زنان مصروف امور خانه بوده اند، تحت سوال قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان کشفیات در آند امریکایی جنوبی را دستاورد باستان شناسی دانستند. به گفته آنها، این کشف اعتقاد رایج را که گویا زنان به جمع آوری و محافظت از کوره اشتغال داشتند و مردان مصروف شکار بودند را رد می نماید.

کشف شواهد کشیدن چرس در چین باستان - اسپوتنیک افغانستان
کشف شواهد کشیدن چرس در چین باستان

پروفیل به نقل The Hindu. خبر داده است که منجمله، دانشمندان باستان شناس یک قبر 9000 ساله یک شکارچی زن را کشف کردند که بعد از تحقیقات، تجزیه و تحلیل اشیا یافت شده در قبر این زن که طبق معمول لوازم ضروری برای شکار این زن کشف شده است، همه آنها گویندگی از فعالیت مسلکی وی می کند.

طبق گفته رندی هاس، نویسنده اصلی تحقیق در دانشگاه کالیفرنیا ایالات متحده امریکا، این امر تأیید می کند که "در گذشته های عمیق" تقسیم کار عادلانه تر از جوامع شکارچی و جمع آوری جوامع بعد از آن و همچنین جوامع کشاورزی و سرمایه داری بوده است. از این رو، هاس نتیجه گیری می کند که نابرابری جنسیتی، بیان شده در شرایط مختلف کار، دستمزد و عناوین، امری طبیعی نیست.

دانشمندان در نتیجه بررسی بیشتر سوابق دفن های باستانی در سراسر امریکای شمالی و جنوبی دریافتند که تعداد شکارچیان زن در جمعیت های باستان از 30 % تا 50 % متغیر است. ، دانشمندان امیدوارند که در تحقیقات آینده تحلیل کنند که چگونه تأثیرات تقسیم جنسیتی کار با گذشت زمان و در مکان های مختلف تغییر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала