اقتصاد سویدن بدون قرنطین هم خیلی رو به راه نشد

© Flickr / Håkan Dahlströmاقتصاد سویدن بدون قرنطین هم خیلی رو به راه نشد
اقتصاد سویدن بدون قرنطین هم خیلی رو به راه نشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اقتصاد سویدن طوریکه پیش بینی کرده بودند رشد نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، سویدن از رفتن به قرنطین امتناع ورزید تا به رشد اقتصادی رو برو شود. اما طوریکه پیش بینی شده بود به میل مقامات این کشور نیست و در سه ماهه سوم کمتر از حد انتظار رشد کرد و پول این کشور در برابر یورو سقوط کرد.
تولید ناخالص داخلی این کشور 4.3 درصد نسبت به سه ماهه قبل رشد کرد. پیش از این اقتصاددانان نظرسنجی کرده بودند که 5 درصد افزایش خواهد داشت. در سال 2020، سویدن به اندازه اکثر کشورها در رکود عمیق نخواهد بود، اما علائم کندی در فعالیت های تجاری وجود دارد.
مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور به طور قابل توجهی بالاتر از کشورهای دیگر اروپایی است. در روزهای اخیر تعداد موارد جدید به طور چشمگیری افزایش یافته است. تحلیلگران خاطرنشان می کنند با توجه به وضعیت فعلی باید در پیش بینی های اقتصادی برای سه ماهه چهارم به سمت کاهش تجدید نظر شود.
بانک مرکزی این کشور اعلام کرده است که تولید ناخالص داخلی این کشور در پایان سال 2020 میلادی به میزان 9.7 درصد کاهش می یابد.
اما در عین حال در سناریوی مثبت تر، میزان سقوط تا پایان سال 2020 میلادی 6.9 درصد خواهد بود و در سال 2021، اقتصاد به میزان 4.6 درصد بهبود می یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала