جنرال امریکایی: حمله‌های هوایی در افغانستان افزایش می‌یابند

© Photo / MOD fbجنرال امریکایی: حمله‌های هوایی افزایش می‌یابند
جنرال امریکایی: حمله‌های هوایی افزایش می‌یابند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی افزایش نبردها در کشور، فرماندهی مشترک انتقال امنیت برای افغانستان می‌گوید که حمله‌های هوایی و عملیات‌های مشترک با نیروهای دولتی افغانستان افزایش می‌یابند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جان دیدریک، فرماندۀ این فرماندهی می‌گوید که سطح بلند خشونت‌ها از سوی طالبان سبب شده‌است که نظامیان امریکایی در حمله‌های هوایی و نیز عملیات‌های دیگر با نیروهای دولتی همکار باشند.

او افزود: "خشونت‌های طالبان بسیار زیاد است. ما به حمایت از نیروهای امنیتی و حکومت افغانستان ادامه می‌دهیم و بربنیاد توافق‌نامه با طالبان، از نیروهای امنیتی افغانستان پشتیبانی خواهیم کرد. وقتی که خشونت‌ها زیاد شوند، حمله‌های هوایی و عملیات‌‎های ما در حمایت از نیروهای افغان هم بیشتر خواهند شد".

امریکا موترهای هاموی و دوربین‌های شب بین به ارتش افغانستان کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا موترهای هاموی و دوربین‌های شب بین به ارتش افغانستان کمک کرد

این جنرال امریکایی تاکید که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان ادامه دارد، همچنان هنوز هم آن شمار از نیروهای امریکایی در افغانستان استند که بتوانند از نظامیان افغان حمایت کنند.

او اظهار داشت: "ما پایگاه‌هایی را که نیاز بود بسته شوند بسته کرده‌ایم و کاهش مسؤولانه نیروهای مان را ادامه می‌دهیم. شمار نیروهای ما به ۴۵۰۰ کاهش یافته است، اما هنوز هم می‌توانیم به اندازه‌یی که نیاز است از حکومت و نیروهای امنیتی افغانستان پشتیبانی کنیم".

جان دیدریک می افزاید که تنها در سال روان، امریکا به ارزش شش صد میلیون دالر ابزارهای جنگی به افغانستان کمک کرده‌است.

فرماندهی مشترک انتقال امنیت برای افغانستان به تازه‌گی 215 هاموی را در کابل و 214 هاموی دیگر را در کندهار به ارتش افغانستان سپرده‌است. 1600 دوربین، ده چرخ‌‎بال و چهار هواپیما، تجهیزات دیگری استند که در سال روان میلادی از سوی ایلات متحده به نظامیان افغانستان سپرده شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала