ضیاء: طالبان و القاعده روابط نزدیکی دارند

© Photo / Fawad Amanضیاء: طالبان و القاعده روابط نزدیکی دارند
ضیاء: طالبان و القاعده روابط نزدیکی دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس ستاد ارتش کشور می‌گوید که هنوز هم طالبان با گروه‌های هراس‌افگن به ویژه القاعده در افغانستان هماهنگی بسیار نزدیک دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال محمد یاسین ضیاء، رئیس ستاد ارتش افغانستان، کشته شدن یکی از اعضای برجسته شبکه القاعده در غزنی و کشته شدن شماری از اعضای این شبکه در مرزهای میان نیمروز و فراه به عنوان شواهد ادعاهایش یاد می کند.

طالبان: القاعده فعلاً در افغانستان حضور ندارد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: القاعده فعلاً در افغانستان حضور ندارد

او در خصوص گفت: " [طالبان] در هماهنگی بسیار نزدیک با سایر گروپ‌های تروریستی به‌شمول القاعده هنوز هم به عملیات شان ادامه می‌دهند. در همین اواخر شما مستند دیدید که نیروهای امنیتی و دفاعی در ولایت غزنی یکی از رهبران ارشد القاعده را به قتل رساندند. ضمنأ چند روز پیش درمنطقه‌یی میان نیمروز و فراه که ساحۀ طالبان بود و عملیات اجرا شد در آن‌جا نیز اعضای القاعده کشته شدند".

بربنیاد توافق صلح میان امریکا و طالبان که در ماه حوت سال گذشته در دوحه پایتخت قطر به امضا رسیده بود، این گروه تعهد سپرده بود که روابط های خود را با گروه هراس افگن به ویژه القاعده قطع می کنند.

روز گذشته، سخنگوی طالبان دفتر سیاسی طالبان در قطر این اظهارات را رد کرد و از حضور القاعده در افغانستان انکار کرد.

قابل ذکر است، شماری از پژوهشگران می‌گویند که در امضای توافق‌نامۀ امریکا و طالبان، روشن نشده‌است که اگر طالبان رابطۀ شان را با گروۀ القاعده ادامه می‌‎دهند ایالات متحده چه رویکردی را در برابر این گروه دنبال خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала