توصیه اطرافیان ترامپ به او برای پذیرش شکست در انتخابات

© Carlos Barriaترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اطرافیان و مشاوران دونالد ترامپ به وی توصیه نموده اند که خودرا برای پذیرش واقعیت، یعنی شکست در انتخابات ریاست جمهوری آماده کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Washington Post طی دو روز گذشته، مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا با وی در مورد احتمال شکست در انتخابات و نحوه عملکرد وی در صورت بروز چنین نتیجه ای گفتگو کردند. 

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا با وجود کمرنگ شدن مسیر پیروزی اش در انتخابات سوم نوامبر آماده پذیرش شکست نیست.

این نشریه می نویسد که برخی از اطرافیان ترامپ از بیانیه رئیس جمهور خطاب به ملت حمایت می‌کنند و معتقد اند که در صورت پیروزی بایدن چنین امر، انتقال مسالمت آمیز قدرت را تضمین می کند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که ترامپ در صورت شکست، با یک "سخنرانی نجیب و سخاوتمندانه" به گونه سنتی به باخت خود در انتخابات اعتراف نخواهد کرد و تا کنون در مورد چنین سخنرانی بحث نشده است.

پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
توصیه اطرافیان ترامپ به او برای پذیرش شکست در انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

 بنابر اعلام افراد مطلع، ترامپ در برابر برخی متحدانش اذعان کرده است که می‌داند آمار انتخاباتی به سود او نخواهد بود، اما باور دارد که یک جنگ حقوقی طولانی مدت و صحبت درباره تقلب انتخاباتی باعث ایجاد شک و تردید‌هایی می‌شود که به او اجازه رد نتایج انتخابات را می‌دهد.

اطافیان رئیس جمهور گفته اند، ترامپ پیش از در نظرگرفتن هرگونه پذیرش شکستی، از مسیر حقوقی اش برای مبارزه با نتایج ایالت‌های حساس استفاده خواهد کرد.

گفتنی است که  در حال حاضر اطرافیان رئیس جمهور فعلی به دو اردوگاه تقسیم شدند. ترامپ و خانواده اش هنوز امیدوار به پیروزی هستند و معتقدند ترامپ باید به مبارزه ادامه دهد. گروه دوم ، متشکل از همکاران وی و اعضای حزب جمهوری خواه است که معتقدند "ریاست جمهوری تقریباً از دست ترامپ لغزیده" است.

این مسأله طرافیان ترامپ را به فکر وا داشته است که چطور به او (ترامپ) این مسئله را بفهمانند، در حالی که وی عملا هیچ عقیده‌ای به ترک کاخ سفید ندارد.

یاد آوری می‌کنیم که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه (3نوامبر) برگزار شد. نتایج رای گیری هنوز در همه ایالت ها جمع بندی نشده است. ترامپ چهارشنبه شب پیروزی خود را اعلام کرد و دموکرات ها را به تلاش برای "سرقت انتخابات" متهم کرد. ستاد انتخابات رئیس جمهور فعلی قصد دارد بازشماری آرا را مطالبه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала