هشدار سازمان ملل: خطر گرسنگی ده ها کشور را تهدید می‌کند

© AFP 2023 / Stringer گرسنگی 20 میلیون انسان را در جهان به مرگ تهدید میکند
گرسنگی 20 میلیون انسان را در جهان به مرگ تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که بیش از ده ها کشور در آفریقا، خاورمیانه و همچنین افغانستان در آستانه گرسنگی گسترده قرار دارند.

 به گزارش اسپوتنیک، نشریه Bloomberg  به نقل از داده های سازمان غذا  در گزارشی نوشت، که ده ها کشور آفریقایی و خاور میانه شامل کشور هایجون بورکینافاسو، سودان جنوبی، شمال شرق نیجریه  یمن و همچنان در معرض خطر گرسنگی قرار دارند.

در این گزارش به عوامل متعددی همچون درگیری‌ها، نابسامان شدن وضعیت اقتصادی، وضعیت آب و هوا، همه گیری کرونا اشاره شده است که مردم را به صورت گسترده‌ای در مرحله فوق العاده‌ای از نبود امنیت غذایی سوق می‌دهد.

هفت میلیون کودک در افغانستان در معرض خطر گرسنگی قرار دارند - اسپوتنیک افغانستان
هفت میلیون کودک در افغانستان در معرض خطر گرسنگی قرار دارند

در این گزارش تاکید شده که نقشه جهان نشان می‌دهد که میانگین‌های نبود امنیت غذایی شدید به اوج‌ جدیدی در سطح جهان رسیده است.

 طبق این گزارش، 16 کشور با تهدید افزایش سطح گرسنگی شدید مواجه هستند که این کشورها عبارت از ونزوئلا، هائیتی، اتیوپی، سومالی، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، مالی، نیجر، سیرالئون، جمهوری دموکراتیک کنگو، موزامبیک، زیمبابوه، سودان، لبنان، سوریه و افغانستان هستند.

در گزارش سازمان مذکور آمده است که برخی از افراد که در این مناطق زندگی می‌کنند، با وضعیت گرسنگی نابسامانی مواجه هستند و درگیری‌های روزافزون و دشواری‌های بسیار در کسب کمک‌های انسانی ممکن است به خطر قحطی بیانجامد.

 رئیس سازمان جهانی غذا  اعلام کرد که قیمت مواد غذایی و شرایط آب و هوایی توسعه بیشتر وضعیت را تعیین می کند، به گفته وی ، این سازمان در شش ماه آینده تقریباً به 5 میلیارد دالر را برای انجام فعالیت های بشردوستانه جهت كاهش پیامدهای همه گیری نیاز دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала