ترامپ: بایدن "غیرقانونی" اعلام پیروزی می‌کند

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: بایدن "غیرقانونی"اعلام پیروزی می‌کند
ترامپ: بایدن غیرقانونیاعلام پیروزی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده در رابطه به صحبت‌های رقیب انتخاباتی‌اش از پیروزی گفت: «بایدن نباید به اشتباه ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح می‌کرد. من هم می‌توانستم چنین ادعایی بکنم. تحقیقات قانونی در این‌باره آغاز شده است».

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان و رئیس جمهور کنونی آمریکا، در بیانیه‌ای با انتقاد از صحبت‌های رقیب انتخاباتی‌اش جو بایدن که خود را در مسیر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا توصیف کرده بود، در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت:«جو بایدن نباید اشتباها چنین ادعایی را می‌کرد».

ترامپ در توئیت دیگری نوشت: «شب انتخابات من در همه این ایالت‌ها برتری داشتم، اما با گذشت روزها شاهد از بین رفتن این معادلات به طرز معجزه‌آسایی بودم. شاید با پیشبرد مراحل قانونی ما، این وضعیت بازگردد.»

پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
ترامپ: بایدن غیرقانونی اعلام پیروزی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

ترامپ گفت: «مردم آمریکا باید در روند شمارش آرا با شفافیت رو به رو باشند؛ بنابراین تمام اقدامات قانونی را برای شماری آرای قانونی و تضمین اعتماد آمریکایی‌ها به دولت خود به کار خواهیم بست.»

صحبت بر سر احتمال تعلیق شمارش آرا در ایالت های خاص از سوی دیوان عالی آمریکا مطرح است که می تواند  یک برتری برای یکی از نامزدها باشد.

شمارش آرا در چند ایالت باقیمانده همچنان ادامه دارد و در ایالت‌های تعیین‌کننده‌ای شامل پنسیلوانیا و نوادا، نامزد حزب دموکرات آمریکا یعنی جو بایدن از ترامپ پیشی گرفته است. به این ترتیب رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ به پیروزی نهایی در انتخابات 2020 آمریکا نزدیک‌تر شده و تنها به 6 رأی الکترال برای رسیدن به کاخ سفید نیاز دارد.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه (3نوامبر) برگزار شد. نتایج رای گیری هنوز در همه ایالت ها جمع بندی نشده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала