ایران: همکاری‌های اقتصادی با افغانستان از الزام‌های امنیت منطقه‌ای است

© Photo / IRNAایران: همکاری‌های اقتصادی با افغانستان از الزام‌های امنیت منطقه‌ای است
ایران: همکاری‌های اقتصادی با افغانستان از الزام‌های امنیت منطقه‌ای است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر نیرو ایران در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان، افزایش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را از الزام‌های مهم نیل به توسعه پایدار و امنیت منطقه‌ای عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اعتماد، رضا اردکانیان در دیدار دبورا لیونز نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان و رییس هیات یاری‌رسانی ملل متحد در افغانستان (یوناما) با وی، به نیازهای گوناگون این کشور و ظرفیت‌های فراوان تخصصی و اقتصادی  ایران برای کمک به پیشرفت علمی،‌ صنعتی و اقتصادی افغانستان اشاره کرد.

اردکانیان، ظرفیت‌های تخصصی ایران و امکان همکاری‌ و کمک به سازمان‌های تخصصی زیرمجموعه سازمان ملل متحد از جمله یوناما را مورد اشاره قرار داد.

مسکو - اسپوتنیک افغانستان
نشست روسیه، ایران و هند برای حل بحران افغانستان

وزیر نیرو ایران به عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان، بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های انرژی، گمرکی، اقتصادی و دیگر زمینه‌های مربوط به این کمیسیون تاکید کرد.

رییس یوناما نیز در این دیدار، با اشاره به مهم‌ترین سرفصل‌های همکاری اقتصادی ایران و افغانستان و نقش این نهاد بین‌المللی در تسهیل این همکاری‌ها، درباره ظرفیت‌های وسیع این همکاری و مشارکت سازمان ملل در تسهیل مسیرهای همکاری مشترک اعلام آمادگی کرد.

در پایان این دیدار مقرر شد به منظور تسریع و هدایت مناسب‌تر روند همکاری‌های وزارت نیرو با یوناما، هماهنگی‌های لازم برای تحقق موضوعات بین دو طرف از طریق مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو ادامه پیدا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала