معاون اردوغان خواست ترکیه از دولت جدید امریکا را اعلام کرد

© AP Photo / Vadim Ghirdaمعاون اردوغان خواست ترکیه از دولت جدید امریکا را اعلام کرد
معاون اردوغان خواست ترکیه از دولت جدید امریکا را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انقره امیدوار است که دولت جدید امریکا "همکاری با گروه‌های تروریستی" را توقف داده و رویکردهای یک جانبه در سوریه، عراق، لیبیا و مدیترانه شرقی را کنار بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، فواد اوکتای، معاون رئيس جمهور ترکیه امروز (یکشنبه، ۸ نومبر) پس از آنکه جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا پیروزی اش را اعلام کرد، گفت: "ما تلاش کودتا را شاهد بودیم (در ماه جون سال ۲۰۱۶)، و فردی که این کار را انجام داد در امریکا است. هیچ چیز طبیعی‌تر از درخواست استرداد وی نیست و ما فشار خود را (در این راستا) افزایش خواهیم داد".

رد سیاست ترامپ: رسانه‌ها از اولین دستورات بایدن مطلع شدند  - اسپوتنیک افغانستان
رد سیاست ترامپ: رسانه‌ها از اولین دستورات بایدن مطلع شدند

معاون رئيس جمهور ترکیه افزود: "ما امیدواریم که امریکا همکاری با گروه‌های تروریستی را متوقف کند و به کار با دولت‌ها ترجیح دهد. امریکا با گروه‌های تروریستی در سوریه یکجا اقدام می‌کند".

این مقام ترکی با اشاره به اینکه ترکیه و امریکا "دچار مشکلات منطقوی اند"، گفت: "این ارتباط می‌گیرد به سوریه، عراق، لیبیا، مدیترانه شرقی، وضعیت میان آذربایجان و ارمنستان، قبرس، روابط ترکیه – یونان. این همه به‌طور مستقیم با ما ارتباط دارد، و البته که رابطه دولت جدید بالای ما تاثیر خواهد داشت. ما بسیار به دقت این را نظارت می‌کنیم و انتظار داریم که آنها رویکردهای یک جانبه را کنار بگذارند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала