کار تخریب سینما پارک در شهرنو کابل آغاز شد

© Photo / facebook account of Kabul Municipality ساختمان سینما پارک در شهر نو کابل
ساختمان سینما پارک در شهر نو کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیش از این امرالله صالح، معاون رئیس جمهور گفته بود که سینمای شهرنو کابل در این هفته تخریب می‌شود و طرح بدیل آن نیز قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، سمیرا رسا، سخنگوی شهرداری کابل می‌‌گوید که ساختمان این سینما امکان ترمیم دوباره را ندارد و دربارۀ طرح مشخص برای ساخت‌و ساز جایگزین این سینما، تاکنون تصمیم نهایی گرفته نشده‌‌ است. 

کریمی در واکنش به ویران کردن سینما پارک: تاریخ این سرزمین را ویران نکنید - اسپوتنیک افغانستان
کریمی در واکنش به ویران کردن سینما پارک: تاریخ این سرزمین را ویران نکنید

امرالله صالح چند روز قبل گفته بود که طرح بدیل به غیر از سالون عروسی برای سینمای شهر نو در اختیار شهرداری کابل قرار داده می‌شود.

صالح نوشته بود که سینمای پارک در شهرنو کابل در جریان هفتۀ جاری تخریب خواهد شد. او از شهروندان خواست که طرح‌های بدیل تخریب این سینما را با شهرداری کابل شریک کنند.

اما صحرا کریمی، رییس ادارۀ افغان‌فلم در واکنش به این درخواست امرالله صالح گفته بود که تخریب سینمای پارک به عنوان یک اثر هنری، فرهنگی وتاریخی، ویران کردن بخشی از تاریخ، فرهنگ، هنر و سینمای کشور تلقی می‌شود.

او تاکید کرده بود که ویران کردن راه‌حل نیست و این سینما به جای تخریب باید بازسازی شود.

او گفته بود از میان ۳۸ سینما در سطح کشور که ۱۸ باب در کابل موقعیت دارند، تنها دو سینما عملا بر روی بازدیدکنندگان باز است. به گفتۀ او در این دو سینما نیز فلم‌هایی با محتوا و کیفیت بسیار پایین به نمایش گذاشته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала