حکیموف: هیچ مانعی برای عضویت افغانستان در سازمان شانگهای وجود ندارد

© Sputnik / SCO Host Photo Agency/Alexei Danichevحکیموف: هیچ مانعی برای عضویت افغانستان در سازمان شانگهای وجود ندارد
حکیموف: هیچ مانعی برای عضویت افغانستان در سازمان شانگهای وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در سازمان همکاری شانگهای می گوید هیچ مانعی برای عضویت افغانستان در این سازمان وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، بختیار حکیموف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در سازمان همکاری شانگهای در یک کنفرانس مطبوعاتی در آستانه نشست شورای سران کشورهای عضو این سازمان اعلام کرد که هیچ مانعی اساسی برای پیوستن افغانستان و ایران وجود ندارد.

او افزود، عضویت در سازمان همکاری شانگ‌های با معیارها تعیین می شود که اصلی ترین آنها اجماع در مورد کشور نامزد است: "هیچ مانعی اساسی برای پیوستن افغانستان و ایران در سازمان همکاری شانگهای وجود ندارد، در حال حاضر دلایل عمیقی است که می تواند راه را برای عضویت در سازمان برای هر کشوری ببندد. اما معیاری های متفاوت برای عضویت وجود دارد که باید هر کاندید داشته باشد. اما معیار اساسی‌ اجماع ارزیابی عینی و ذهنی  کاندیدا است".

 اشاره سازمان همکاری شانگهای به اهمیت اجرای نقشه راه در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
اشاره سازمان همکاری شانگهای به اهمیت اجرای "نقشه راه" در افغانستان

او اشاره به مشارکت فعال افغانستان در این سازمان خاطر نشان کرد: "لازم است بر مشارکت فعال افغانستان در فعالیت‌های سازمان همکاری شانگ‌های تاکید شود. به عنوان مثال گروه تماس سازمان همکاری شانگ‌های جای که افغانستان رئیس آن است. امسال قصد داریم نشست را به صورت حضوری برگزاری کنیم، اما به دلایلی عینی نمی‌توانیم. این موضوع در دستور کار است".

سازمان همکاری شانگهای برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌است. این سازمان در سال 2001 توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان گشایش یافت. ایران، پاکستان، هند و افغانستان در سال 2005 به عنوان عضو ناظر به سازمان ملحق شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала