خواست گروه طالبان از رئیس جمهور آینده آمریکا

© AP Photo / Hussein Sayedخواست گروه طالبان از رئیس جمهور آینده آمریکا
خواست گروه طالبان از رئیس جمهور آینده آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان گفته این گروه امیدوار است که با انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا روند صلح افغانستان نه تنها تضعیف نشده بلکه برخلاف، تقویت شود.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته‌ است که این گروه امیدوار است که رئیس جمهور آینده ایالات متحده به توافقنامه دوحه پابند بماند.

پیش از این گروه طالبان گفته بودند که این گروه امیدوار است که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود.

اما طالبان پس از پیروی جو بایدن گفته است که از رییس جمهور آیندهٔ آمریکا می‌خواهند تا به توافقی که میان آمریکا و این گروه امضا شده است، پابند بماند؛ توافقی که زمینه را برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مساعد ساخته است.

 بایدن: طالبان مشکل داخلی افغانستان است و حل این مشکل به ما ربطی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
بایدن: طالبان مشکل داخلی افغانستان است و حل این مشکل به ما ربطی ندارد

یک سخنگوی گروه طالبان به فرانس پرس گفته است که رهبران این گروه با یک شخص نه بلکه با حکومت آمریکا توافقنامه را امضا کرده اند.

سخنگوی گروه طالبان گفته است که این گروه امیدوار است تا روند صلح افغانستان تضعیف نشده و برخلاف، تقویت شود.

بر اساس توافقنامهٔ آمریکا -طالبان که به تاریخ 29 فبروری سال جاری در دوحه پایتخت قطر امضا شد، نیروهای آمریکایی باید تا ماه می سال 2021 میلادی افغانستان را ترک کنند. اما مقامات آمریکایی گفته اند که خروج کامل نیروها بر اساس وضعیت در منطقه خواهد بود.

در همین حال محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نیز پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته و ابراز داشته که توقع دارد روبط میان کابل و واشنگتن در بخش های مانند مبارزه با دهشت افگنی و تامین صلح عمیق شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала