نخستین دستور بایدن: استفاده از ماسک در سراسر آمریکا

© AFP 2023 / Alex Wongنخستین دستور بایدن: استفاده از ماسک در سراسر آمریکا
نخستین دستور بایدن: استفاده از ماسک در سراسر آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقابله با شیوع ویروس کرونا، اولین الویت کاری جوبایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در کاخ سفید خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از NBC News ، جو بایدن که پس از پیروزی در انتخابات سوم نوامبردر آمریکا، از سوی برخی رسانه های آن کشور به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده اعلام شد، شخصاً از تمامی مسئولان ایالتی در سراسر آمریکا خواهد خواست تا دستور العمل استفاده اجباری از ماسک را درایالت های خود به اجرا گذارند.

این در حالی است که جو بایدن، ساعاتی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تشکیل یک ستاد مقابله با شیوع کرونا در آمریکا خبر داد.

بایدن: مبارزه با کرونا و ایجاد یکپارچگی اولویت‌های اصلی است - اسپوتنیک افغانستان
بایدن: مبارزه با کرونا و ایجاد یکپارچگی اولویت‌های اصلی است

سخنگوی ستاد مبارزات انتخاباتی بایدن گفته است که طی روزهای آینده وی تماس تلفنی با فرمانداران و شهرداران شهرهای بزرگ از هر دو حزب را آغاز می کند تا از آنها بخواهد ماسک اجباری معرفی کنند.

 به گفته برخی از مقامات ستاد انتخاباتی بایدن، البته وی با برخی از ایالت هایی که فرماندار جمهوریخواه دارند دراین زمینه با مقاومت و مشکل مواجه خواهد شد.

 بر اساس گزارش NBC News  تاکنون تنها کمتر از نیمی از ایالت آمریکا ملزم به زدن ماسک در اماکن عمومی شده اند، اما بایدن خواستار آن است تا ایالت های بیشتری در آمریکا به الزام زدن ماسک روی آورند، استفاده از ماسک برای مقابله با شیوع بیماری کووید-19 یکی از مناقشات اصلی بین بایدن و دونالد ترامپ درجریان کارزار انتخاباتی 2020 آمریکا بود.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا  از 10 میلیون و 280هزار نفر عبور کرد که از این تعداد نیز بیش از 243هزار نفر جان باخته اند، بسیاری از کارشناسان امور بهداشت و درمان  و تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا را ناشی از سو مدیریت دونالد ترامپ دانسته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала