وضعیت "فاجعه‌بار"- میراث ترامپ به رئیس جمهور جدید آمریکا

© REUTERS / Mike Segarوضعیت "فاجعه‌بار"- میراث ترامپ به رئیس جمهور جدید آمریکا
وضعیت فاجعه‌بار- میراث ترامپ به رئیس جمهور جدید آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا از مواجه شدن با وضعیت "فاجعه ‌بار پسا ترامپ" هشدار داده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکای  Financial Times  به نقل از کارشناسان بهداشت در گزارشی نوشت: جوبایدن، نماینده حزب دموکرات، که آرای لازم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دست آورده است، پس از برگزاری مراسم تحلیف، در جنوری سال آینده، با بحران بزرگی روبرو خواهد شد.

به گفته کارشناسان آمریکایی بحران COVID-19 در آمریکا سر به فلک خواهد کشید. از نظر آنها، بایدن یک وضعیت بالقوه فاجعه بار را به ارث می برد: "افزایش افراد آلوده و جمعیتی که به توصیه های پزشکی اعتماد ندارند".

شرط ترامپ برای سپردن قدرت به بایدن معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
شرط ترامپ برای سپردن قدرت به بایدن معلوم شد

تام فریدن رئیس سابق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده ، ، خاطرنشان کرد که ویروس در بسیاری از مناطق کشور از کنترل خارج شده است ، و این  "یک سناریوی ایده آل برای گسترش بیشتر آن است."

پیشتر برخی رسانه های آمریکایی اعلام کردند که جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا قراراست در نخستین گام مقابله با شیوع ویروس کرونا که به گفته کارشناسان، اولین الویت کاری وی در کاخ سفید خواهد بود، از تمامی مسئولان ایالتی در سراسر آمریکا خواهد خواست تا دستور العمل استفاده اجباری از ماسک را درایالت های خود به اجرا گذارند.

 گفته شد که بایدن به محض ورود به کاخ سفیدبرای کنترل و مقابله با ویروس کرونا، شخصا از فرمانداران سراسر آمریکا خواستار به اجرا گذاردن دستورالعمل های مربوط به استفاده از ماسک خواهد شد.

بایدن با کسب 290 رأی الکترال در برابر تنها 214 رأی ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم «کامالا هَریس» نیز به عنوان نخستین زن، به معاونت رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала