کشف دلیل دیگر مرحله شدید ویروس کرونا در بیماران

© کشف دلیل دیگر مرحله شدید ویروس کرونا در بیماران
 کشف دلیل دیگر مرحله شدید ویروس کرونا در بیماران   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پزشکان انگلیسی دریافتند که کمبود ویتامین D می تواند باعث بروز بیماری شدیدتر در مبتلایان کووید-19 شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اکسپرس، پزشکان انگلیسی دریافتند که کمبود ویتامین D می تواند باعث بروز بیماری شدیدتر در مبتلایان کووید-19 گردد.   

گروهی از پزشکان انگلیسی مطالعه ای را در مورد آمار آلودگی و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا انجام دادند و پیوند بین شدت دوره کووید-19 وعرض جغرافیایی پیدا کردند.

سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ویروس کرونا منشأ طبعی دارد

مشخص شد که در مناطقی که کمبود فصلی ویتامین D بطور گسترده مشاهده شده، موارد سیر شدید بیماری شدید نیز تشخیص شده است.

در همین حال، طبق گفته دکتر گرت دیویس، محقق فیزیک پزشکی می گوید که برای یک مطالعه کامل نیاز به یک سال مطالعه کامل دارد. با این حال، شیوع همه گیر ویروس کرونا در کمتر از 365 روز پیش آغاز شد.

نویسنده این مطالعه بر اهمیت ویتامین D برای ایمنی شدن بدن تأکید کرده و خاطرنشان کرده است که ویتامین D می تواند بدن را از نفوذ ویروس کرونا محافظت کند.

بر اساس برخی مطالعات، سطح پایین ویتامینD که بدن انسان در واکنش به نور شدید خورشید تولید می‌کند، ممکن است خطر ابتلا به ویروس کرونا را بالا ببرد یا فرد بیشتر تحت تأثیر بیماری قرار بگیرد و علائم او شدت یابد.

 پیش از این،  رئیس مرکز مشاوره و تشخیص "تغذیه سالم و ورزشی" و متخصص تغذیه گفته بود که غذاهای حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و از ویروس کرونا محافظت می کنند. به گفته وی، ویتامین های A ، C ، D ، E ، B2 ، B6 و B12، اسید فولیک، روی، سلنیوم، آهن در پیشگیری از کووید-19 مفید خواهد بود. ویتامین D از تولید پروتئین های خاص ضد میکروبی در اپیتلیوم تنفسی پشتیبانی می کند. کمبود آن خطر عفونت های تنفسی را افزایش می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала