ترامپ با برگزاری میتینگ ها قصد به چالش کشیدن نتایج انتخابات را دارد

© Carlos Barriaترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اطرافیان ترامپ اعلام نموده اند که وی به زودی تجمعاتی همانند گردهمایی‌های انتخاباتی خود برگزار و در آن مخالفت خود را با نتایج انتخابات اعلام خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Axios دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا قصد دارد چندین تجمع  مشابه گردهمایی های انتخاباتی خود در چندین ایالت مهم آمریکا در تلاش برای طولانی كردن شمارش مجدد آرء برگزار كند.

به گفته مشاوران دونالد ترامپ، این جمعات  مشابه به گردهمایی های خواهد بود که رئیس جمهور آمریکا در جریان تبلیغات انتخاباتی اش برگزار می‌کرد.

ترامپ: انتخابات را با «اختلاف زیاد» برنده شدم  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: انتخابات را با «اختلاف زیاد» برنده شدم

مشاوران ترامپ افزودند ستاد تبلیغاتی ترامپ به زودی گروه‌های ماموریتی خود برای پیگیری روند سرشماری آرا را در ایالت‌های مهم "اریزونا، جورجیا و پینسلوانیا" اعلام می‌کند.

ترامپ قصد دارد در این تجمعات، اسناد مرگ آن دسته از رای دهندگانی را که قبل از برگزاری انتخابات فوت نموده بودند، به مردم نشان دهد. پیش از این ، رسانه های آمریکایی از چندین مورد رای گیری "ارواح مرده" در این کشور گزارش دادند.

پیش ازاین رئیس جمهور آمریکا با زیر سوال بردن روند شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا، باز هم تهدید کرد که انتخابات را به دیوان عالی می کشاند.

در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، آقای بایدن 273 رای الکترال پیروز شد و حریف انتخاباتی اش دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی آمریکا نتوانست آرای لازم را کسب کند.

بایدن با کسب 290 رأی الکترال در برابر تنها 214 رأی ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم «کامالا هَریس» نیز به عنوان نخستین زن، به معاونت رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

مراسم تحلیف جوبایدن 20 جنوری سال آینده میلادی یعنی تا بیشتر از دو ماه دیگر برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала