حکمتیار پس از سفر پر سر و صدا به پاکستان به قطر می‌رود

© Sputnik / JAK حکمتیار پس از سفر پر سر و صدا به پاکستان به قطر می‌رود
  حکمتیار پس از سفر پر سر و صدا به پاکستان به قطر می‌رود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری اعلام کردند که رهبر حزب اسلامی در افغانستان که اخیراً از سفر پر سر و صدا از پاکستان به کابل بازگشته بود، این بار عازم قطر می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، منابع خبری اعلام کردند که گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان برای مذاکره درباره صلح عازم قطر می‌شود.

درحالی که تلاش‌های تیم مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان از 22 سنبله تاکنون برای تعیین دستورکار مذاکرات بی‌نتیجه بوده است، این منابع بدون اعلام زمان دقیق به آماج نیوز گفتند که حکمتیار به‌ زودی به دوحه سفر می‌کند.

Imran Khan - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان درباره «نقش حکمتیار» در افغانستان سکوت کرد

رهبر حزب اسلامی افغانستان پس از سفر رسمی به پاکستان و دیدار با مقامات ارشد این کشور گفته بود که طالبان نظام کنونی را نمی‌خواهد و ایجاد دولت موقت را تنها راه برقراری صلح دانسته بود.

حکمتیار پیش از این نیز گفته بود که کابل در رابطه با روند صلح با احزاب بزرگ این کشور مشورت نکرده، از این‌رو جریان‌های سیاسی از جمله حزب اسلامی مذاکرات مستقیم با طالبان را آغاز کرده‌اند.

وی همچنین گفته بود که طالبان و حزب اسلامی منافع و ارزش‌های مشترک دارند؛ بنابراین برای ایجاد یک نظام اسلامی باید با یکدیگر ائتلاف کنند.

مشاور رئیس‌جمهور افغانستان با اشاره به اظهارات رهبر حزب اسلامی علیه دولت افغانستان گفته بود که حکمتیار برای براندازی نظام افغانستان تلاش می‌کند.

پیشتر وحید عمر، مشاور رئیس جمهور افغانستان و رئیس اداره ارتباطات عمومی و استراتژیک ریاست جمهوری اظهار داشت: صدای حکمتیار از اسلام‌آباد تلاش نافرجام برای تکرار تاریخ و براندازی نظام است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала