حمله تهاجمی طالبان به ولسوالی خان‌آباد کندز 12 کشته درپی داشت

© Sputnikکندوز
کندوز  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع محلی کندز می‌گویند، در پی یک حمله گسترده گروه طالبان به ولسوالی خان‌آباد این ولایت هفت سرباز ارتش و پنج غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی خان‌آباد ولایت کندز افزون بر واردکردن تلفات به دو طرف، از غیرنظامیان نیز قربانی گرفته است. تلفات غیرنظامیان در این درگیری‌ پنج کشته و سه زخمی گزارش شده است.

این درگیری‌ها پس از حمله دوشنبه‌شب طالبان به پاسگاه نیروهای ارتش در منطقه «تپه اختر» ولسوالی خان‌آباد آغاز شده است.

عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز روز سه‌شنبه، بیستم عقرب با تأیید این خبر به رسانه ها که در پی حمله طالبان به این پاسگاه، چهار سرباز ارتش کشته شده و دو تن دیگر زخمی شده‌اند. او ناپدید شدن یک سرباز ارتش را نیز تأیید کرد.

کشته شدن ۱۲ جنگجوی طالبان در کندز - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن ۱۲ جنگجوی طالبان در کندز

در همین حال، مرادی گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان پس از حمله به پاسگاه نیروهای ارتش به یک مهمان‌خانه جابه‌جا شدند که از سوی نیروهای هوایی هدف حمله قرار گرفته است.

سخنگوی والی کندز افزود که در این حمله هوایی افزون بر کشته‌شدن جنگ‌جویان گروه طالبان، پنج تن از غیرنظامیان نیز کشته شده و دو غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

شورای ولایتی کندز اما می‌گوید که در حمله طالبان به پاسگاه نیروهای ارتش هفت تن از این نیروها کشته شده‌اند و گروه طالبان سه نیروی ارتش را به اسارت گرفته است.

یوسف ایوبی، رییس شورای ولایتی کندز روز سه‌شنبه، بیستم عقرب با تأیید این خبر به رسانه ها گفت که پس از این حمله گروه طالبان به خانه غیرنظامیان داخل شدند که در پی حمله هوایی نیروهای ارتش پنج غیرنظامی کشته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.

طبق معلومات رییس شورای ولایتی کندز، در حمله هوایی ارتش سه عضو گروه طالبان نیز کشته شده‌اند.

گزارش شده است که این حمله را قطعه سرخ گروه طالبان اجرا کرده است.

هم‌چنین گفته شده است که پاسگاه مورد حمله به دست این گروه سقوط کرده است.

کندز از ولایت‌های ناامن شمال‌شرق کشور است.

رییس شورای ولایتی، مقام‌های محلی به ویژه مسوولان امنیتی را به کم‌کاری در تأمین امنیت ولایت کندز متهم می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала