رایزنی عبدالله با سران جهادی افغانستان درباره صلح

© @https://twitter.com رایزنی عبدالله با سران جهادی افغانستان درباره صلح
  رایزنی عبدالله با سران جهادی افغانستان درباره صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در پی بن‌بست مذاکرات صلح با طالبان با شماری از رهبران و سیاسی و جهادی کشور دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک،عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان پس از دیدار با رئیس جمهور کشور با شماری از رهبران جهادی و سیاسی افغانستان درباره بن‌بست مذاکرات صلح گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط شورای عالی مصالحه افغانستان، در این دیدار بزرگان سیاسی کشور بر حمایت از روند صلح با عزت، پایدار و قابل قبول برای همه مردم افغانستان تاکید کردند.

نور به خانه عبدالله رفت - اسپوتنیک افغانستان
نور به خانه عبدالله رفت

این رهبران سیاسی و جهادی همچنین ابراز داشتند که در شرایط کنونی انسجام نیروهای سیاسی و ملی برای موفقیت روند صلح و صیانت کشور از بحران ضروری است.

دیدار عبدالله با رهبران سیاسی در حالی صورت گرفته که مذاکرات تیم دولت افغانستان و تیم طالبان از 22 شهریور ماه آغاز شده اما دو طرف هنوز نتوانسته‌اند بر سر دستورکار مذاکرات توافق کنند.

براساس گزارش‌ها طالبان بر مبنا قرار گرفتن توافقنامه قطر و فقه حنفی در این مذاکرات تاکید دارد اما دولت افغانستان می‌گوید که هرگاه توافقنامه آمریکا و طالبان مبنا قرار گیرد اعلامیه‌های دولت افغانستان با آمریکا و ناتو نیز باید به عنوان اصل باشد.

گزینه دوم پیشنهادی دولت نیز این است که نه توافقنامه آمریکا و طالبان و نه اعلامیه‌های دولت افغانستان با آمریکا و ناتو مبنا قرار گیرد بلکه مذاکرات براساس تصمیمات لویه جرگه مشورتی صلح و قطعنامه این جرگه به پیش برده شوند.

دولت افغانستان همچنین پیشنهاد کرده  قرآن و حدیث جایگزین تمامی گزینه‌های دیگر شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала