غنی: افغانستان آماده است به بستری برای همکاری های منطقه ای تبدیل شود

© @https://twitter.com/ARG_AFGغنی: افغانستان آماده است به بستری برای همکاری های منطقه ای تبدیل شود
غنی:  افغانستان آماده است به بستری برای همکاری های منطقه ای تبدیل شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور در سخنرانی خود در اجلاس سران همکاری های شانگهای گفت: افغانستان آماده است تا به بستری برای توسعه همکاری های منطقه ای تبدیل شود.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، بعد از ظهز امروز در بیست‌مین نشست سران سازمان همکاری های شانگهای که به میزبانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، ابراز داشت.

رئیس جمهور گفت: سازمان همکاری های شانگهای یک فرصت بی‌پیشینه را برای تسریع روند مبدل شدن اروپا-آسیا به یک براعظم اقتصادی از طریق همکاری های اقتصادی، سیاسی و امنیتی در اختیار دارد.

 پوتین: روسیه  به کمک های خود برای برقراری صلح در افغانستان همچنان  ادامه خواهد داد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: روسیه به کمک های خود برای برقراری صلح در افغانستان همچنان ادامه خواهد داد

رئیس جمهور با اشاره بر اینکه ما در میان موج پنجم تروریزم جهانی قرار داریم، گفت: ما آماده هستیم و می توانیم که همکاری خود را با کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای و ناظرین آن در امر مبارزه با تروریزم و مقابله با مواد مخدر گسترش دهیم.

غنی  با توجه به اینکه احترام به حاکمیت و استقلال، یک اصل اساسی در سازمان همکاری های شانگهای می باشد، از کشورهای عضو و ناظر این سازمان خواست تا از یک روند صلح پایدار در چارچوب جمهوری اسلامی افغانستان حمایت نمایند.

به گفته او، بررسی‌ها بیانگر آن است که بیش از 75 درصد مردم افغانستان از نظام جمهوری و تنها چهار تا هشت درصد دیگر از گروه طالبان حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور غنی از این گروه به عنوان «اقلیت» در کشور یاد کرد و هشدار داد که تحمیل خواست این گروه بر اکثریت مردم افغانستان باعث ادامه جنگ خواهد شد.

او افزود که مختل کردن نظم مبتنی بر قانون اساسی پیامدهای منفی در منطقه خواهد داشت و زمینه گسترش تروریزم را فراهم خواهد کرد.

آقای غنی گفت که تصمیم‌گیری برای مذاکره با طالبان دشوار بود، اما این گروه نه تنها خشونت را کاهش نداد، بلکه خشونت‌ها را افزایش داد.

آقای غنی حمله به مراکز آموزشی را نشانه‌ای خشونت‌طلبی طالبان عنوان کرد.

رئیس جمهورغنی در اخیر سخنانش خطاب به سران شانگهای گفت که از ماهیت شانگهای برای غالب شدن بر گذشته غم انگیز و ایجاد یک آینده مملو از همکاری با هم استفاده شود.

در این نشست برعلاوۀ رئیس جمهور غنی، سران دول و حکومات فدراتیف روسیه، هند، قزاقستان، چین، قرغیزستان، پاکستان، ازبکستان و تاجیکستان و شماری از کشورهای ناظر این سازمان و سرمنشی سازمان ملل متحد از طریق ویدیوکنفرانس وصل بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала