نخست وزیر ارمنستان: توافقنامه قره باغ به اصرار ارتش امضا شد

© Sputnik / Alekseiy Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر نخست وزیر ارمنستان: توافقنامه قره باغ به اصرار ارتش امضا شد
 نخست وزیر ارمنستان: توافقنامه قره باغ به اصرار ارتش امضا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت که ارتش اصرار بر امضای توافق نامه در مورد قره باغ داشت، زیرا "همه‌ی منابع به اتمام رسیده است".

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با این خبرگزاری گفت: "ارتش کشور می گوید که توقف جنگ ضروری است".  زیرا "همه‌ی منابع به اتمام رسیده است".

به گفته وی نظامیان می گویند که ما سوال داریم که آیا راه حل موجود است، یا هیچ راه حل دیگر وجود ندارد.

نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت که ارتش بر امضای توافق نامه در مورد قره باغ اصرار داشت، زیرا "منابع به اتمام رسیده است". وی افزود که به جز این دیکر راه حل وجود ندارد.

به گفته وی، اگر توافقی، حتی توافق منفی، زودتر اعلام می شد ، منجر به کاهش اثربخشی رزمی می گردید.

نخست وزیر متذکر شد، از این که مردم نمی توانند حقیقت را درک کنند، ناراضی است.

پاشینیان می گوید که کشور از نظر بسیج با مشکلاتی روبرو بود؛ به طور کلی، آنها آماده ادامه جنگ نبودند.

تاکید روی آتش‌بس؛ نخست وزیر روسیه با نخست ارمنستان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
تاکید روی آتش‌بس؛ نخست وزیر روسیه با نخست ارمنستان دیدار کرد

وی گفت که منابع نظامی در کل موثر نبود. کسانی که در خط مقدم درجنگ بودند ، نیروهای تقویتی موجود نبود که جای آنها را پر کنند. کسانی که جنگ می کنند باید وقت برای استراحت را نیز داشته باشند. در خط مقدم جنگ نظامیانی بودند که ماه ها بدون استراحت وظایف محاربوی خود را ادانه می دادند.

به گفته پاشینیان، در نتیجه رهبری ارمنستان و قره باغ کوهستانی تصمیم گرفتند که هرچه زودتر به جنگ پایان بدهند، در غیر این صورت عواقب آن بسیار ناگوار می توانست باشد.

طبق بیانیه رئیس جمهور فدراسیون روسیه ، آتش بس کامل از 10 نوامبر آغاز می شود ، آذربایجان و ارمنستان در مواضع خود متوقف می شوند، و همچنین باید زندانیان را تبادل کنند.

پاشینیان گفت که این توافق نامه برای او بسیار دشوار است. پس از اعلام توافقات ، اعتراضات در ایروان آغاز شد.

درگیری در منطقه قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شده است. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به اقدامات جنگی متهم می کنند. در قره باغ شلیک و تیراندازی به سمت مناطق مسکونی غیر نظامی ادامه دارد. ارمنستان وضعیت جنگی اعلام کرده و تاکید می کند که باکو از حمایت آنکارا برخوردار است. رهبران روسیه، آمریکا و فرانسه از طرفین خواستند که مقابله با یکدیگر را کنار گذاشت و بدون پیش شرط مذاکره کنند. نهم اکتبر به دعوت رئیس جمهور روسیه، وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان به همتای روس خود در مسکو مذاکره کردند. این مذاکره 10 ساعت به طول انجامید. در نهایت ایروان و باکو توافق کردند که از دهم اکتبر آتش بس در منطقه قره باغ اعلام کنند. اما در آن روز طرفین باز یکدیگر را به نقض توافق و شلیک و تیراندازی متهم کردند. بار دوم در نیمه 18 اکتبر آتش بس اعلام شد. طرفین درگیری تاکنون سه بار در خصوص آتش بس توافق کرده اند. آخرین توافق آتش بس میان طرفین از روز 26 اکتبر اجرایی شد، اما پس از این توافق نیز همانند دفعات گذشته طرفین از عدم رعایت آتش بس از سوی طرف دیگر خبر دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала