پوتین: روسیه به کمک های خود برای برقراری صلح در افغانستان همچنان ادامه خواهد داد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روسیه به کمک های خود برای برقراری صلح در افغانستان همچنان ادامه خواهد داد
 پوتین: روسیه  به کمک های خود برای برقراری صلح در افغانستان همچنان  ادامه خواهد داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در بیانیه خود در اجلاس سران شانگهای ابراز داشت که اوضاع افغانستان همچنان موجب نگرانی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است و روسیه مانند گذشته در امر برقراری صلح و آشتی ملی در افغانستان از هرگونه کمک دریغ نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در نشست سران سازمان همکاری های شانگهای ابراز داشت که روسیه همانند هر وقت دیگر به کمک های خود در امر برقراری صلح وترویج آشتی ملی در افغانستان ادامه خواهد داد.

ولادیمیر پوتین اظهار داشت: "ما در نظر داریم كه از هر جهت، از جمله استفاده از فرصتهای مشاوره در "فرمت مسكو" كه در آن كشورهای همسایه افغانستان از جمله اعضای سازمان همکاری های شانگهای و همچنین ایالات متحده نمایندگی می كنند به برقراری صلح و آشتی ملی در افغانستان كمك کنیم".

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان ساخت که در سالهای اخیر، روسیه با حمایت سازمان همکاری شانگهای مجموعه ای از نشست های را ترتیب داده است که در آن نمایندگان تمام نیروهای سیاسی افغانستان شرکت داشتند.

کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان
آیا حضور آمریکا در افغانستان برای روسیه بهتر است؟

 به گفته ولادیمیر پوتین، اوضاع افغانستان به ویژه نگران کننده است. وی خاطرنشان کرد که از طریق سازمان همکاری های شانگهای اقدامات زیادی در جهت کمک به این کشور در جستجوی توافق ملی انجام شده است.

 رهبر روسیه افزود: «یک گروه تماس با سازمان همکاری شانگهای ایجاد شده است ، که در چارچوب آن نقشه راهی برای اقدامات بعدی سازمان ما در جهت افغانستان تدوین و تصویب شده است. همه این اقدامات با هدف کمک به افغانستان برای تبدیل شدن این کشور جنگ زده به یک سرزمین با ثبات، امن، عاری از تروریسم و جرایم مربوط به مواد مخدر و زندگی در صلح با همسایگان خود صورت گرفته است».

گفتنی است که بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) امروز سه شنبه در قالب کنفرانس ویدویی (آنلاین) با میزبانی « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و با مشارکت سران این سازمان آغاز شد.

در این نشست مجازی که با سخنرانی پوتین رئیس جمهوری روسیه آغاز شده است؛ سران سازمان همکاری شانگهای، رهبران و سران هشت کشور عضو شامل روسیه، چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان ازبکستان و چهار کشور ناظر شامل ایران، افغانستان، بلاروس، و مغولستان و همچنین مسئولان سازمان‌های بین المللی حضور دارند.  

در این اجلاس که روسیه ریاست دوره ای آن را به عهده دارد، وضعیت فعلی و چشم اندازهای توسعه همکار سازمان همکاری شانگهای بحث و مهمترین موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی منطقه ای و بین المللی مورد تبادل نظر روسای جمهوری کشورهای عضو اصلی و ناظر قرار خواهد گرفت.

سازمان همکاری‌ شانگهای  (Shanghai Cooperation Organization)، با هدف مبارزه با تهدیدهای امنیتی جدید و با گردهمایی سران کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان در سال 1996 در شهر شانگهای تحت عنوان گروه شانگهای 5 پا به عرصه ظهور گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала