عذرخواهی رئیس جمهور آذربایجان از پوتین

© Sputnik / Azerbaijani Presidential Press Office /  مراجعه به بانک تصاویر عذرخواهی رئیس جمهور آذربایجان از پوتین بابت سقوط هلیکوپتر روسی
عذرخواهی رئیس جمهور آذربایجان از پوتین بابت سقوط هلیکوپتر روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در یک تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بابت سقوط بالگرد روسیه در مرز ارمنستان و آذربایجان عذرخواهی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه (9نوامبر) یک بالگرد متعلق به ارتش روسیه که در حال پرواز بر فراز ارمنستان بود، هدف نیرو های دافع هوای آذربایجان قرار گرفت.

در پی سقوط این هلیکوپتر نظامی روسیه، دو نفر کشته شدند. طبق اعلام وزارت دفاع روسیه هلی‌کوپتر غروب دوشنبه  در نواحی مرزی با نخجوان سقوط کرد.

آذربایجان شام دوشنبه این پیشامد را "فاجعه‌بار" خواند و از بابت آن عذرخواهی کرد و آمادگی خود را برای پرداخت غرامت به مسکو ابراز داشت، که این گام باکو از سوی مسکو، مثبت ارزیابی شد.

آذربایجان به سرنگون کردن هلیکوپتر روسیه اعتراف کرد - اسپوتنیک افغانستان
آذربایجان به سرنگون کردن هلیکوپتر روسیه اعتراف کرد

سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور آذربایجان نیز امروز با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد: "الهام علی اف، رئیس جمهور این‌کشور بابت این حادثه دلخراش عذرخواهی می‌کند و خاطرنشان کرد که در تاریکی این هلی کوپتر با هلی کوپتر نیروی هوایی ارمنستان اشتباه گرفته شده است."

علی اف با ابراز تسلیت به بستگان قربانیان برای زخمی های این حادثه آرزوی بهبودی نمود. وی همچنین آمادگی خود را برای پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان و خدمه مجروح اعلام داشت.

 رهبر آذربایجان در تماس تلفنی به رئیس جمهور روسیه گفت که که دادستانی آذربایجان برای بررسی این رویداد پرونده جنایی را تشکیل داده است.

 در خبرنامه آمده است: "عاملان مجازات خواهند شد و طرف روسی در این باره مطلع خواهد شد. رئیس جمهور روسیه با اشاره به غیر قابل قبول بودن چنین حوادثی از رئیس جمهور الهام علی اف بابت تماس تلفنی تشکر کرد. طرفین ابراز اطمینان کردند که از بروز چنین حوادثی در آینده جلوگیری می کنند."

 گفتنی است که پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بالگرد روسی می-24 در معرض آتش سیستم موشکی ضد هوایی قابل حمل از زمین قرار گرفت و سقوط کرد. در پی این حادثه دو خدمه پرواز کشته شده و یک نفر نیز با آسیب دیدگی سطح متوسط نجات پیدا کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала