اقدام عجیب آمریکا در قطب شمال برای رقابت با روسیه

© AFP 2023 / PO3 Rachel French / US Coast Guard اقدام عجیب آمریکا در قطب شمال برای رقابت با روسیه
اقدام عجیب آمریکا در قطب شمال برای رقابت با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا که به دنبال رقابت با روسیه در قطب شمال است، ارسال "یخ شکن های قدیمی" خود به منطقه را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، Business Insider در گزارشی نوشت: در پس زمینه فعالیت های رو به رشد روسیه در قطب شمال ، ایالات متحده آخرین کشتی "یخ شکن"  فعال خود را با نام Polar Star برای «دفاع از حاکمیت دریایی و امنیت کشورهای منطقه» به آنجا می فرستد.

این نشریه یادآور می‌شود که در اواسط ماه آگست به دلیل آتش سوزی در کشتی یخ شکن گارد ساحلی ایالات متحده به نام" هیلی" ارتش این‌کشورمجبور به قطع استقرار برنامه های خود در قطب شمال شد.

دست داشتن آمریکا از مبارزه به خاطر قطب شمال - اسپوتنیک افغانستان
روسیه و چین/کابوس وحشتناک آمریکا در قطب شمال

در نتیجه، فقط یگانه یخ شکن عملیاتی Polar Star 44 ساله در اختیار آمریکا باقیماند که به گفته این نشریه،  احتمال زیاد خرابی یا مشکلات دیگر در این کشتی موجود است.

 به گزارش بیزینس اینسایدر، در حال حاضرروسیه  حدود 50 یخ شکن  در اختیاردارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در ماه مارچ 2020 استراتژی قطب شمال را برای دوره تا سال 2035 تصویب کرد، که توسعه اقتصادی فعال منطقه را فراهم می کند.

گفتنی است که روسیه ماه اکتر گذشته بهره برداری از کشتی «یخ شکن اتمی آرکتیکا» که گفته می‌شود قوی ترین کشتی یخ شکن اتمی جهان است، را آغاز کرد.

 کشتی یخ شکن آرکتیکا را کارخانه بالتییسکی به سفارش شرکت دولتی روس اتم ساخته است. طول این کشتی 173.3 متر، عرض آن 34 متر، ارتفاع کشتی 15.2 متر، قدرت آن 60 مگاوات و ظرفیت آن 33 هزار و 540 تن است و می تواند یخ ها تا قطر 2.9 متر را بشکند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала