Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

راموس به دنبال شکست رکورد بوفون

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر سرخیو راموس
سرخیو راموس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرخیو راموس در صورت بازی با هالند، در انجام 176 بازی ملی با جیانلوئیجی بوفون دروازه‌بان ایتالیا مساوی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ در صورت حضور سرخیو راموس در بازی دوستانه امشب ملی در آمستردام که هالند به مصاف اسپانیا می‌رود، مدافع رئال مادرید 176مین بازی ملی خود را در اسپانیا انجام خواهد داد و با رکورد اروپایی که در حال حاضر در اختیار جیانلوئیجی بوفون دروازه‌بان ایتالیایی است برابر می‌شود. به راموس دو فُرصت بزرگ دیگر در سال داده شده تا با بازی‌های لیگ ملت‌های یوفا مقابل سوئیس (شنبه) و هفته آینده در خانه آلمان از دروازه‌بان پیشکسوت پیشی بگیرد و این رکورد را از آن خود کند.

در ابتدا احساس می‌شد که با توجه به بازی دوستانه‌ای که در آمستردام برگزار می‌شود راموس آن را شروع نمی‌کند اما فهمیده شد که لوئیز انریکه به مدافع متولد کاماس مدتی بازی می‌دهد.

سوابق فیفا

طبق آمار رسمی فیفا اگر او امشب و شنبه حضور داشته باشد 177 بار برای اسپانیا بازی می‌کند و در سطح جهانی این تساوی مدافع با کلودیو سوارز مکزیکی خواهد بود. رکورد جهانی بیشترین تعداد بازی ملی توسط احمد حسن مصری با 184 بازی ملی، احمد مبارک عُمان (179)، محمد الدعیا عربستان سعودی، مبارک و الموتوا (178) نیز در رده‌های برتر قرار دارند.

احمد حسن در سال 2013 بازنشسته شد و الدعیا نیز در آن بازی نکرد، علی‌رغم این‌که هنوز در سطح باشگاهی بازی می‌کند، مبارک و الموتوا برای چند سال در سطح ملی حضور نداشته‌اند. بوفون هنوز بازنشسته نشده است.

اولین سال 2005

راموس در مارچ 2005 برای اولین بار پیراهن سرخ معروف را به عنوان ملی پوش کامل پوشید که اسپانیا در یک بازی دوستانه سالامانکا با چین بازی کرد. در زمان بازی با "لاروخا" بازیکن 34 ساله موفق به کسب یک جام جهانی و دو قهرمانی اروپا شده است.

قصد راموس این است که برای تیم اسپانیا تا جام جهانی 2022 قطر بازی کند، زمانی‌که انتظار می‌رود بازنشستگی ملی خود را اعلام کند و در آن مرحله ممکن است این مدافع بیش از 200 بازی ملی داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала