صالح: خاطرات فلم دیدن در «سینماپارک» آن‌را به اثر عتیقه تبدیل نمی‌کند

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که قبل از تخریب «سینماپارک» یازده روز فرصت داده بود، اما هیچ کسی سندی مبنی بر این که این سینما جزء آثار تاریخی است، ارائه نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری  امروز(چهارشنبه، 21 عقرب) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود یک بار دیگر تأکید کرده است که «سینماپارک» به دلیل فرسوده شدن و غیرقابل ترمیم بودن، تخریب شده و به‌جای آن یک مرکز فرهنگی جدید که سینما نیز جزء آن خواهد بود، ساخته می‌شود.

صالح نوشته است: «یادآوری از خاطرات فلم دیدن و دیدار از این مکان توسط نسل ارشد شهر کابل آن‌را تبدیل به آثار عتیقه نمی‌سازد. سلیقه‌گرایی باید پاسخ داشته باشد. سینما پارک شهرنو به غیر از این‌که جزء خاطرات یک نسل از کابلیان عزیز بود، کدام اثر هنری و آثار عتیقه نبود.

امرالله صالح: سینما پارک قابل ترمیم نبود و به همین دلیل از بین برده شد - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح: سینما پارک قابل ترمیم نبود و به همین دلیل از بین برده شد

به رغم اعتراضات گسترده به تصمیم تخریب «سینماپارک»، شهرداری کابل دو شب پیش به هدایت آقای صالح، این سینما را تخریب کرد.

ساعاتی پیش از تخریب این سینما، وزارت اطلاعات و فرهنگ از شهرداری کابل خواسته بود که شکیبایی به خرچ داده و فیصله‌ی تخریب «سینماپارک» را بازنگری کنند.

معاون اول ریاست جمهوری، گفته است که به وزارت اطلاعات و فرهنگ دستور داده شده است که فهرست تمام بناهایی که «عنوان میراث تاریخی» دارد، به دفتر معاونت اول ریاست جمهوری بسپارد.

به گفته معاون اول ریاست جمهوری که اگر چنین فهرستی وجود ندارد، وزارت اطلاعات و فرهنگ ملکف است که پیش از نشست بعدی کابینه اظهارنظر خود را درباره سینماپارک تصحیح کند.

به گفته‌ی صالح، حکومت باید یک‌صدا باشد و رفتن زیر تأثیر هیاهو و ساختن جزیره‌ی مجزا و امن فردی قابل قبول نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала