پمپئو به رهبران جهان: هنوز شمارش آراء تمام نشده/ تبریکی به بایدن پیش از وقت است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو به رهبران جهان: هنوز شمارش آراء تمام نشده/ تبریکی به بایدن پیش از وقت است
پمپئو به رهبران جهان: هنوز شمارش آراء تمام نشده/ تبریکی به بایدن پیش از وقت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده در پیامی رهبران کشور های را که پیروزی نامزد دموکرات انتخابات آمریکا را تبریک گفته‌اند، مخاطب قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه دولت ترامپ، در پیامی رهبران آنعهده کشور های را که پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا را در حال حاضر تبریک گفته‌اند مخاطب قرار داد.

پمپئو در صحبت با شبکه فاکس نیوز گفت: "هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. ما یادآوری می کنیم که هنوز همه آراء شمرده نشده اند."

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: جهان باید اطمینان داشته باشد که انتقال قدرت پس از انتخابات در ایالات متحده روان خواهد بود.

همسر ترامپ خواستار شمارش عادلانه آرای انتخابات شد - اسپوتنیک افغانستان
همسر ترامپ خواستار شمارش "عادلانه" آرای انتخابات شد

وی افزود: ما می‌خواهیم همه آرا را بشماریم، دنیا در حال تماشای چیزهایی است که اتفاق می‌افتد. وقتی رئیس جمهور در تاریخ 20 جنوری بر مسند قدرت می‌نشیند، وزارت خارجه یک دقیقه پس از آن هم موفق خواهد بود.

پمپئو گفت: جهان باید اطمینان داشته باشد انتقال قدرتی که لازم است تا کارآمدی وزارت خارجه را تضمین کند، با موفقیت انجام خواهد شد.

این در حالی است که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات 2020 نیز اخیرا در واکنش به اخبار رسانه‌های این کشور مبنی بر پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 در پیامی توئیتری نوشت: (در زمینه بررسی صحت آرای انتخاباتی) به پیشرفت‌های خوبی دست یافته ایم. نتیجه این بررسی‌ها تا هفته آینده پدیدار خواهد شد.

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات 2020 در جدیدترین پیام خود در این خصوص باز هم وعده داد: ما پیروز خواهیم شد. عظمت را دوباره به آمریکا باز می‌گردانیم.

ترامپ تاکنون نتایج انتخابات را نپذیرفته و با ادعای تقلب رقیب، شکایت‌هایی را در چند ایالت طرح کرده است.

از سوی دیگر برخی مقامات نزدیک به ترامپ از جمله «مایک پنس»، معاون او و «رودی جولیانی»، وکیل شخصی‌اش نیز در اظهاراتی گفته‌اند انتخابات هنوز به پایان نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала