پوتین از ایجاد مرکز فرماندهی جدید هسته‌ای در روسیه خبر داد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین از ایجاد مرکز فرماندهی جدید هسته‌ای در روسیه خبر داد
پوتین از ایجاد مرکز فرماندهی جدید هسته‌ای در روسیه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور روسیه از ایجاد مرکز فرماندهی جدید برای نیروهای هسته‌ای استراتژیک روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در نشست با مقام‌های ارشد وزارت دفاع و صنایع دفاعی این کشور از ایجاد مرکز فرماندهی جدید برای نیروهای هسته‌ای استراتژیک روسیه خبر داد.

وی گفت: مهم است که همه تجهیزات، دستگاه‌ها و ارتباطات سیستم‌های کنترول نیروهای هسته‌ای همچنان مدرن، ساده و قابل اعتماد مانند اسلحه کلاشینکف باشند. مداوم آنها به طور منظم نیاز مدرن شدن را داشته باشد و آنها بر اساس فن‌آوری های پیشرفته داخلی و ایده‌های مهندسی استوار شوند.

به گفته وی، این مرکز فرماندهی از مصونیت «تقریباً صد درصد» برخوردار خواهد بود.

پوتین تاکید کرد سیستم کنترول تسلیحات هسته‌ای روسیه باید غیر قابل آسیب پذیر باشد. همانطور که پوتین توضیح داد، این غیرقابل آسیب‌پذیری بودن حتی در صورت حمله دشمن باید حفظ شود.

وی افزود: امروز هر قدر سیستم کنترول تسلیحات هسته‌ای هم مدرن و پیشرفته باشد، نمی‌توانید بی حرکت بایستید. ما این را به خوبی درک می‌کنیم. ما باید درباره آنچه که فردا و پس فردا اتفاق می‌افتد فکر کنیم.

پیش از این رئیس‌جمهور پوتین گفته بود که روسیه با در نظر گرفتن خطرات نظامی و سیاسی موجود، به توسعه نیروهای هسته‌ای خود ادامه خواهد داد. وی خاطرنشان کرد که سهم سلاح های مدرن در نیروهای هسته‌ای استراتژیک روسیه 82 درصد است.

ضمناً مبانی سیاست دولت در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پیش‌بینی می‌کند که استفاده از چنین سلاح هایی در صورت حمله به روسیه امکان پذیر باشد . پوتین استفاده از سلاح های هسته‌ای را اقدام آخرین و فوق‌العاده برای دفاع از منافع ملی روسیه خوانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала