یاسین ضیاء: آمریکا با نیروی زمینی افغانستان همکاری ندارد

© Photo / Fawad Aman یاسین ضیا
یاسین ضیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درحالی که آمریکا براساس پیمان امنیتی با افغانستان باید از نیروهای امنیتی افغان حمایت کند، رئیس ستاد ارتش کشور می‌گوید که نظامیان آمریکایی با نیروی زمینی ما همکاری ندارد.

جنرال یاسین ضیاء- رئیس ستاد ارتش افغانستان  گفت که نظامیان آمریکایی با نیروی زمینی این کشور همکاری ندارد و تنها درصورت درخواست افغانستان از آن‌ها حمایت هوایی می‌کنند.

وی افزود که در حال حاضر نیروهای خارجی تنها به درخواست نیروهای امنیتی افغانستان در مواردی پشتیبانی هوایی انجام می‌دهند.

جنرال ضیاء خاطرنشان کرد: «براساس همان تعهداتی که به دلیل صلح با طالبان و یا مسائل دیگری که دارند، نظامیان آمریکایی در بحث نیروی زمینی با ما همکاری ندارند».

یاسین ضیا به عنوان رئیس ستاد ارتش گماشته شد - اسپوتنیک افغانستان
یاسین ضیا به عنوان رئیس ستاد ارتش گماشته شد

رئیس ستاد ارتش افغانستان درباره تشدید حملات در کشور و نیز حملاتی که مسئولیت آن را گروهی به عهده نمی‌گیرد، به «طلوع نیوز» گفت: تمام حملاتی که در افغانستان انجام می‌شود یا طالبان عامل آن است و یا در آن دخالت دارد.

وی درباره کاهش سطح درگیری‌ها در فصل سرما و تشدید جنگ با آغاز فصل جنگی با گرم شدن هوا نیز تاکید کرد که برای آتش‌بس میان طرف‌های درگیر، نیاز است تا تضمین تأمین صلح کامل در کشور وجود داشته باشد.

رئیس ستاد ارتش افغانستان در حالی از عدم همکاری آمریکا با نیروی زمینی ارتش سخن می‌گوید که آمریکا براساس پیمان امنیتی کابل-واشنگتن تا سال 2023 موظف به حمایت از نیروهای امنیتی افغان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала