زخمی شدن دو تن بر اثر انفجار در قبرستان غیرمسلمانان در جده

© AFP 2023زخمی شدن دو تن بر اثر انفجار در قبرستان غیرمسلمانان در جده
زخمی شدن دو تن بر اثر انفجار در قبرستان غیرمسلمانان در جده  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اثر انفجار در قبرستان غیرمسلمانان در شهر جده عربستان دو تن زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات محلی می‌گوید که در میان زخمیان یک کارمند قنسولگری یونان و یک کارمند نیروهای امنیتی عربستان است.

این انفجار در مراسم بزرگداشت توافق آتش‌بس 11 نوامبر 1918 که به اتمام جنگ جهانی اول منجر شد، رخ  داد. این مراسم در قبرستان غیر مسلمان‌های شهر جده با حضور نمایندگان کشورهای فرانسه، یونان، ایتالیا، بریتانیا و امریکا برگزار شد.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مراسمی که صبح امروز به مناسبت سالگرد پایان جنگ جهانی اول در قبرستان غیر مسلمان‌های شهر جده با حضور تعدادی از سرقنسول‌ها از جمله سرقنسول فرانسه برگزار شد، هدف حمله با یک بمب دست‌ساز قرار گرفت و این انفجار تعدادی زخمی برجای گذاشت.

وزارت خارجه فرانسه در ادامه بیانیه خود این اقدام را بزدلانه و غیرقابل توجیه خوانده و آن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه تعدادی در حمله امروز جده زخمی شدند.

این حمله در شرایطی امروز انجام شد که بسیاری از کشورها سالگرد پایان جنگ جهانی اول را جشن گرفته و به روح کشته‌های آن جنگ ادای احترام می‌کردند.

پولیس عربستان اکتوبر گذشته یک عربستانی را در شهر جده بازداشت کرده بود. این فرد به یکی از نگهبانان قنسول فرانسه حمله و با یک ابزار تیز او را زخمی کرده بود. نگهبان در این حمله دچار جراحت اندکی شد و پولیس عربستان نیز اعلام کرد، اقدامات قانونی علیه این جانی در پیش گرفته می‌شود.

فرانسه هنوز با پیامدهای قتل ساموئل پتی، معلم تاریخ فرانسوی که کاریکاتورهایی در اهانت به پیامبر (ص) به دانش‌آموزان خود نشان داده بود، مواجه است. یک جوان چچنی اکتوبر گذشته سر این معلم را از بدن جدا کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала