کشته شدن چهار زن در پی اصابت راکت طالبان در کندهار

عضو شوید
مقامات امنیتی در ولایت کندهار تأیید می‌کنند که در پی اصابت راکت جنگ ‌جویان گروه طالبان بر منازل مسکونی در ولسوالی ژیری این ولایت، چهار زن کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل اطلاعات روز، یک منبع در فرماندهی پولیس کندهار که نخواست نامش در خبر ذکر شود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد روز گذشته (سه ‌شنبه، 20 عقرب) در روستای «سنگ‌حصار» ولسوالی ژیری رخ داده است.

جوزجان - اسپوتنیک افغانستان
تیرباران سه غیرنظامی در جوزجان از سوی طالبان

او افزود که قربانیان از اعضای دو خانواده بوده‌اند. به گفته‌ی این منبع، خانه‌های آنان نیز در پی اصابت این راکت‌ها به‌صورت نسبی تخریب شده است.

او تأکید کرد که گروه طالبان در جریان درگیری‌ها با نیروهای امنیتی در تعدادی از ولسوالی‌های ژیری، پنجوایی، ارغنداب و میوند به خانه‌های غیرنظامیان پناه برده‌اند و از آنان به عنوان سپر در درگیری با نیروهای دولتی استفاده می‌کنند.

در همین حال، تأدین خان، فرمانده پولیس کندهار در تویتی گفته است که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای دولتی در 24 ساعت گذشته در ولسوالی‌های ژیری، پنجوایی و میوند این ولایت، 39 جنگ‌جوی طالبان کشته و 18 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

او تأکید کرده است که نیروهای تطهیر، نیز در این مدت 185 حلقه ماین جاسازی‌شده گروه طالبان را کشتف و خنثا کرده است.

گروه طالبان تاکنون در این موارد چیزی نگفته است.

ولایت کندهار در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که اخیرا بسیاری از ولسوالی‌های آن از جمله ژیری، میوند، پنجوایی و ارغنداب شاهد درگیری‌های شدید میان جنگ‌جویان گروه طالبان و نیروهای دولتی بوده است. این ولایت به عنوان خاستگاه طالبان شمرده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала