ارمنستان پرواز برفراز قره باغ را ممنوع اعلام کرد

© AFP 2023 / Aris Messinisارمنستان پرواز برفراز قره باغ را ممنوع اعلام کرد
ارمنستان پرواز برفراز قره باغ را ممنوع اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان پرواز بر مناطق قره باغ کوهستانی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شوشان استپانیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان با نشر خبری در صفحه فیسبوک خود گفته است که پرواز بر فراز مناطق حافظ صلح (قره باغ کوهستانی) ممنوع اعلام شده است.

استفاده از هلیکوپترهای جنگی در عملیات حفظ صلح در قره باغ + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
استفاده از هلیکوپترهای جنگی در عملیات حفظ صلح در قره باغ + ویدیو

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان، در واکنش به پروازهای بی سر نشین ترکیه بر فراز قره باغ، با اینکه درگیری ها در این جا پایان یافته است، می‌گوید که پس از این نیروهای هوایی ارمنستان و روسیه در پایگاه‌های اربونی و گیمری مناطق را کنترول خواهند کرد.
استپانیان، گفته است که ارتش روسیه و ارمنستان، فضای هوایی ارمنستان و آرتساخ را تحت پوشش قرار داده اند و پرواز بر فراز این منطقه ممنوع است.
این درحالیست که پیش از این وزارت خارجه روسیه نیز مشارکت ترکیه در روند ماموریت صلح قره باغ را رد کرد. مقاما در این وزارت خانه گفته بودند که نقش انقره در فعالیت های صلح در قره باغ کوهستانی توسط چارچوب مرکز کنترل آتش بس روسیه و ترکیه ایجاد شده است و هیچ ارتباط مستقیمی با عملیات صلح ندارد. افزودند که این مرکز در خاک آذربایجان که در مجاورت قره باغ نیست، ایجاد می شود.
در تاریخ 9 نوامبر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ از روز 10 نوامبر، بیانیه مشترکی صادر کردند. این توافق استقرار صلح بانان روس در منطقه قره باغ و تبادل زندانیان بین طرفین درگیری را نیز شامل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала