تفاوت علائم آنفولانزا با کرونا

© Sputnik / Vladimir Astapkovichتفاوت علائم آنفولانزا با کرونا
تفاوت علائم آنفولانزا با کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی صحت می‌گوید که کووید-19 و آنفولانزا علائم مشابهی دارند، و تفاوت کلیدی بین آنفولانزا بروز تنگی نفس در ویروس کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی صحت می‌گوید که بیماری همه‌گیر کرونا و آنفولانزا علائم مشابهی دارند، تفاوت کلیدی بین آنفولانزا با کرونا از بین رفتن حس چشایی و بو، همچنان بروز تنگی نفس و تب بیش از 38 درجه در ویروس کرونا است.

سازمان صحت: برای ختم پاندمی ویروس کرونا باید ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند - اسپوتنیک افغانستان
سازمان صحت: برای ختم پاندمی ویروس کرونا باید ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند

سازمان جهانی صحت می‌گوید: کرونا و آنفولانزا علائم مشابهی دارند مانند سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، تب، خستگی. با این حال کووید-19 می‌تواند علائم اضافی مانند از دست دادن حس چشایی و بو، تنگی نفس را ایجاد کند.

طبق اعلام این سازمان، علائم کرونا در فرم شدید شامل تنگی نفس، کاهش اشتها، درد مداوم یا فشار قفسه سینه، تب بیش از 38 درجه و گیجی است.

سازمان جهانی صحت می‌گوید که فردی با علائم شدید باید فوراً تحت مراقبت طبی قرار گیرد. حتی افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، افراد مسن، کودکان زیر پنج سال و زنان باردار با علائم خفیف کرونا باید به داکتران مراجعه کنند.

گفتنی است بیماری کووید-19 نخستین بار در دسمبر 2019 در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در سراسر جهان تبدیل به پاندمی شد.

سازمان جهانی صحت در 11 مارچ سال روان، اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала