مکتب تازه تأسیس در ولایت قندهار از سوی طالبان انفجار داده شد

© Photo / facebook account of 209 Shaheen Corps قول اردوی 209 شاهینمکتب تازه تاسیس در ولایت قندهار از سوی طالبان انفجار داده شد
مکتب تازه تاسیس در ولایت قندهار از سوی طالبان انفجار داده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه شورشی طالبان یک مکتب که تازه از سوی حکومت در ولسوالی میوند قندهار آمار شده بود، منفجر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، قول اردوی 209 شاهین با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که یک مکتبی که تازه از سوی حکومت تاسیس شده بود از سوی طالبان منفجر گردید.
خبرنامه ای که ارتش به نشر رسانده است، آمده: "این مکتب به تازگی در ولسوالی میوند، قندهار ساخته شده بود؛ اما هنوز افتتاح نشده توسط امارتی های جاهل، دشمنان دانایی و غلامان حلقه بگوش استخبارات برونی انفجار داده شدن و این نعمت را از نسل های آینده ولسوالی میوند گرفتند."

حذف آموزش زبان ازبيكي در مکتب های فاریاب از سوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان
حذف آموزش زبان ازبيكی در مکتب های فاریاب از سوی طالبان

ارتش افغانستان افزوده است که گروه شورشی طالبان از هر طریقِ ممکن می‌کوشد تا با حملات انتحاری بر مراکز آموزشی و انفجار دادن مکاتب نسل های آینده وطن را از نعمت سواد محروم سازد.
گفتنیست که در طی یک ماه گذشته این دومین مکتبی است که طالبان در ولایت قندهار انفجار می‌دهند.
جمال ناصر بارکزی، سخنگوی فرماندهی پولیس کندهارماه گذشته اعلام کرد که جنگ‌جویان تروریستی یک مکتب تازه‌تأسیس را در کمپ دوم مهاجرین ولسوالی ژیری این ولایت ماین‌گذاری کرده و انفجار داده‌اند.
منابع در این خصوص می‌گویند که این مکتب تازه‌تأسیس از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات از طریق برنامه‌ی «اقرا» به هزینه‌ی 65 هزار دالر امریکایی ساخته شده بود.
شورشیان طالب تاهنوز در این باره چیزی نگفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала