واکنش ارگ به شهادت خبرنگار رادیو آزادی در هلمند

© Photo / facebook account of Argالیاس داعی، خبرنگار رادیو آزادی در هلمند
الیاس داعی، خبرنگار رادیو آزادی در هلمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری در واکنش به شهادت الیاس داعی، خبرنگار رادیو آزادی در هلمند در نتیجه انفجار ماین مقناطیسی، این حمله را تروریستی خوانده و محکوم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری اسلامی افغانستان امروز (پنجشنبه، ۲۲ عقرب) با نشر اعلامیه مطبوعاتی در پیوند به شهادت محمد الیاس داعی، خبرنگار رادیو آزادی در هلمند، نوشته است: "دشمنان افغانستان بخاطر پنهان کردن جنایت های شان و خاموش ساختن صدای رسای رسانه ها، صبح امروز در مرکز شهر لشکرگاه ولایت هلمند محمد الیاس داعی خبرنگار محلی رادیو آزادی را در اثر انفجار ماین جاسازی شده در موتر حامل موصوف، به شهادت رساندند و شماری دیگر از هموطنان ما را مجروح ساختند".

انفجاری در هلمند جان یک خبرنگار را گرفت - اسپوتنیک افغانستان
انفجاری در هلمند جان یک خبرنگار را گرفت

رئیس جمهور گفته است که گروه های تروریستی با انجام جنایات و حملات شان، آزادی بیان و صدای رسای خبرنگاران را محدود ساخته نمی توانند، زیرا حق قانونی و دستآوردهای هموطنان ما، رسانه ها و خبرنگاران با دادن قربانی ها و تلاش های زیادی به دست آمده است که حکومت به محافظت و رشد بیشتر از آن، متعهد می باشد.

در پایان اعلامیه آمده است: "رئیس جمهور ضمن محکوم نمودن شدید این حملۀ تروریستی، به خانواده شهید محمد الیاس داعی، مراتب تسلیت و غمشریکی خود را ابراز داشته، به برادر شهید که مجروح گردیده است و دیگر مجروحین رویداد متذکره، از بارگاه الله متعال شفای عاجل آرزو می نماید".

تا هنوز هیچ گروه یا فردی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала