وزیر دفاع ترکیه: در ماموریت حفظ صلح در قره باغ حضور خواهیم داشت

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر دفاع ترکیه: در ماموریت حفظ صلح در قره باغ شرکت می‌کنیم
وزیر دفاع ترکیه: در ماموریت حفظ صلح در قره باغ شرکت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات در ترکیه بار دیگر تاکید کردند ارتش این کشور با نیروهای روسیه در ماموریت صلح قره باغ حضور خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، خولوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه بار دیگر تاکید کرد که ارتش این کشور در ماموریت صلح قره باغ با نیروهای روسی شرکت خواهند کرد.
این آژانس به نقل از رئیس وزارت دفاع ترکیه گفت: "ترکیه در روند نظارت و مشاهده انطباق با توافق نامه های مربوط به قره باغ مشارکت خواهد کرد. ارتش ترکیه به عنوان بخشی از یک مأموریت مشترک صلح خواهی عمل خواهد کرد.

حمله معترضان به پارلمان ارمنستان - اسپوتنیک افغانستان
حمله معترضان به پارلمان ارمنستان

این درحالیست که پیش از این وزارت خارجه روسیه نیز مشارکت ترکیه در روند ماموریت صلح قره باغ را رد کرد. مقاما در این وزارت خانه گفته بودند که نقش انقره در فعالیت های صلح در قره باغ کوهستانی توسط چارچوب مرکز کنترل آتش بس روسیه و ترکیه ایجاد شده است و هیچ ارتباط مستقیمی با عملیات صلح ندارد. افزودند که این مرکز در خاک آذربایجان که در مجاورت قره باغ نیست، ایجاد می شود.
در تاریخ 9 نوامبر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ از روز 10 نوامبر، بیانیه مشترکی صادر کردند. این توافق استقرار صلح بانان روس در منطقه قره باغ و تبادل زندانیان بین طرفین درگیری را نیز شامل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала