اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس فوری در افغانستان شد

© Sputnik/TAاتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس فوری در افغانستان شد
اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس فوری در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان ازطرف ها درگیر در این کشور خواسته است که جنگ را متوقف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رونالد کوبیا، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در صفحه توییتر خود نوشته است که اتحادیه اروپا نمی‌خواهد که مذاکرات صلح درنهایت منجر به آتش بس شود، زیرا این کار وقت زیاد را دربر خواهد گرفت.
کوبیا افزوده است که همزمان با مذاکرات صلح میان افغانان باید آتش بس فوری اعلام شود. چیزیکه خواست افغانها و جامعه جهانی است.


این درحالیست که چند روز پیش سخنگوی حکومت افغانستان در واکنش به اظهارات طالبان مبنی بر تمایل دولت بر ادامه جنگ، اظهار داشت: این گروه هنوز در پی بهانه‌جویی است و اظهارات اخیر طالبان نیز نشان می‌دهد که این گروه به روند صلح افغانستان تعهدی ندارد.
صدیقی گفت: طالبان جز پذیرش خواست مردم، دولت و جامعه جهانی برای اعلام آتش‌بس و مذاکرات صلح راه دیگری ندارد.
سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان ادامه داد که دلیل امتیازدهی آمریکا به طالبان در توافقنامه قطر برقراری آتش‌بس و تأمین صلح بود که تاکنون عملی نشده است.
طالبان در بیانیه‌ای گفته اند که این گروه ترجیح می‌دهد بحران افغانستان از راه مذاکره حل شود اما مقامات افغان بقای قدرت خویش را در تداوم جنگ می‌دانند و برای آن تلاش می‌کنند.
مراسم افتتاحیه مذاکرات بین‌الافغانی 22 شهریور ماه پس از تأخیر 6ماهه در قطر آغاز شد و سپس با تشکیل گروه تماس تیم‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان، دو طرف بر سر دستورکار مذاکرات رایزنی را آغاز کردند اما تاکنون توافقی صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала