Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رییس اتحادیه فوتبال انگلیس استعفا داد

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر گرگ کلارک
گرگ کلارک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اتحادیه فوتبال انگلیس پس از صحبت‌های عجیبش مجبور به استعفا شد.

به گزارش اسپوتنیک، گرگ کلارک، رییس اتحادیه فوتبال انگلیس پس از سخنرانی جنجال‌آفرینی که اخیرا در پارلمان این کشور درباره وضعیت فوتبال انگلیس انجام داد و به خاطر آن به نژادپرستی و تبعیض جنسیتی متهم شد، از سمت خود استعفا کرد.

Нападающий английского клуба «Манчестер Юнайтед» Антони Марсьяль забивает гол в ворота вратаря «Челси» Вильфредо Кабальеро - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تدابیر جدی اتحادیه فوتبال انگلیس برای شروع دوباره لیگ

کلارک 63 ساله در پارلمان انگلیس با استفاده از از اصطلاحاتی همچون «فوتبالیست‌های رنگین‌پوست رده بالا» گفت که در سازمان فناوری اطلاعات اتحادیه فوتبال انگلیس تعداد کارکنان اهل آسیای‌جنوبی بیش از تعداد کارکنان «آفروکارائیبی» (اشاره به افراد سیاه‌پوست اهل منطقه کارائیب با رگ و ریشه‌های آفریقایی) است چرا که آن‌ها منافع حرفه‌ای متفاوتی دارند.

او همچنین به نوعی فوتبالیست‌های زن انگلیسی را مورد تمسخر قرار داد و گفت که دروازه‌بانان جوان در فوتبال زنان کشورش، دوست ندارند که توپ به شدت به آنها اصابت کند. کلارک، که در سپتامبر 2016 به عنوان رئیس انتخاب شد، بعداً در جلسه دادرسی هنگام برجسته سازی نظرات عذرخواهی کرد و اندکی بعد اتحادیه فوتبال انگلیس بیانیه ای را منتشر کرد که در آن برای دومین بار ابراز پشیمانی کرد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала