Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پنالتی‌زن‌ترین بازیکن قرن جاری؛ رونالدو بالاتر از مسی آقایی می‌کند

© AFP 2023 / Ben STANSALLNominees for the Best FIFA football player, Barcelona and Argentina forward Lionel Messi (R) and Real Madrid and Portugal forward Cristiano Ronaldo (L) chat before taking their seats for The Best FIFA Football Awards ceremony, on October 23, 2017 in London.
Nominees for the Best FIFA football player, Barcelona and Argentina forward Lionel Messi (R) and Real Madrid and Portugal forward Cristiano Ronaldo (L) chat before taking their seats for The Best FIFA Football Awards ceremony, on October 23, 2017 in London.  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماهر ترین بازیکن در ضربات پنالتی کریستیانو رونالدوست و حتی رقیب سرسخت وی مسی هم به کریستیانو نمیرسد.

به گزارش اسپوتنیک، پنالتی را تقریبا می‌توان آسان ترین روش رسیدن به گل نامید و طبیعتا همین مسئله موجب می‌شود تا بازیکنان علاقه خاصی داشته باشند تا با گرفتن پنالتی و تبدیل آن به گل، از این روش برای رسیدن به دروازه حریفان استفاده کنند.

از سال 2000 به بعد، کریستیانو رونالدو بیشترین گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. پیش‌تر مشخص شده بود که وابستگی ستاره پرتگالی به پنالتی، بیشتر از لیونل مسی است.

بحث پنالتی‌ها با طلسمی که لئو مسی در این فصل به آن دچار شده بود، بیشتر داغ شد. مسی در این فصل در جریان بازی‌ها موفق به گلزنی نمی‌شد و فقط از روی نقطه پنالتی گلزنی می‌کرد اما این طلسم در بازی بارسلونا مقابل رئال بتیس شکسته شد و فوق ستاره آرجنتینی بالاخره در جریان بازی هم گلزنی کرد.

هواداران رونالدو و مسی همواره روی پنالتی های این دو بازیکن با هم کری خوانی داشته‌اند اما به نظر می‌رسد رونالدو بیشتر از مسی پنالتی زده است.

در جدول بیشترین تعداد گل از روی نقطه پنالتی در قرن 21، رونالدو با 135 گل در جایگاه نخست قرار دارد، مسی با 99 گل دوم است و فرانچسکو توتی با 80 گل در جایگاه سوم قرار دارد. زلاتان ابراهیموویچ نیز که به تازگی اعلام کرده دیگر پنالتی نخواهد زد با 76 گل از روی نقطه پنالتی در قرن 21، چهارم است و لمپارد با 67 گل در جایگاه پنجم قرار دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала