کمک 4 میلیونی جاپان برای پروژه بهبود تامین آب و حفظ الصحه مکاتب افغانستان

© Photo / facebook account of وزارت معارفکمک 4 میلیونی جاپان برای پروژه بهبود تامین آب و حفظ الصحه مکاتب افغانستان
کمک 4 میلیونی جاپان برای پروژه بهبود تامین آب و حفظ الصحه مکاتب افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شارز دافیر سفارت جاپان در افغانستان، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در افغانستان، موافقت نامه این پروزه را در حضور وزیر معارف امضا نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت معارف با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است جاپان 4 میلیون دالر برای پروژه بهبود تامین آب و حفظ الصحه در مکاتب تعهد کرده است.شارز دافیر سفارت جاپان در افغانستان، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در افغانستان، موافقت نامه این پروزه را در حضور وزیر معارف امضا نمودند.
نشریه گفته است که وضعیت تأمین آب وخدمات صحی وحفظ الصحه (WASH) در مکاتب همچنان یک چالش اساسی است، به طوری که بیش از یک سوم مکاتب بدون دسترسی به منبع آب صحی در مکاتب با مشکل مواجه هستند. نیمی از مکاتب فاقد امکانات صحی ودو سوم آن بدون امکانات شستشوی دست می باشند. همچنان، فقط 40 درصد مکاتب تشناب جداگانه برای دختران وپسران دارند. بیشتر مکاتب هیچگونه امکاناتی برای مدیریت بهداشتی دوران قاعدگی (MHM) ندارند.
در ادامه این خبرنامه آمده است: "مساعدت دولت جاپان 38 مکتب را در 4 ولایت ) کاپیسا، پکتیا ، لغمان و دایکندی که با کمترین میزان فعلی تامین آب وخدمات صحی وحفظ الصحه در مکاتب هستند) را قادر می سازد تا 20000 دانش آموز، 1000 معلم، 380 عضو كمیته مدیریت مکاتب و 19000 نفر از باشندگان نزدیك به مکاتب از این پروژه مستفید گردند.
در همین حال رنگینه حمیدی، سرپرست وزارت معارف، این کمک را در زمینه دسترسی افغانستان به امکانات وخدمات تامین آب وخدمات صحی وحفظ الصحه در مکاتب مهم می داند." و می افزاید: دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای همکاری وحمایت ارائه شده توسط مردم ودولت جاپان و یونیسف ارزش قائل است. من مشتاقانه منتظر همکاری دوامدار هستم تا اطمینان حاصل شود که مکاتب ما از تجهیزات کافی صحی خدمات تامین آب وخدمات صحی وحفظ الصحه برخوردارهستند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала