رهبران طالبان برای سقوط ولایت های غزنی و کندز از پاکستان پول گرفته بودند

© Sputnik / А. Соломонов /  مراجعه به بانک تصاویر رهبران طالبان برای سقوط ولایت های غزنی و کندز از پاکستان پول گرفته بودند
 رهبران طالبان برای سقوط ولایت های غزنی و کندز از پاکستان پول گرفته بودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قول اردوی 209 شاهین گفته است که پاکستان، به رهبران طالبان 132 میلیون روپیه برای سقوط ولایت های غزنی و قندوز پرداخت کرده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، قول ادوی 29 شاهین با نشر خبری اگفته اند که رهبران طالبان برای سقوط ولایت‌های غزنی و قندوز از کشور پاکستان، مبلغ 132 میلیون رپیه گرفته بودند اما ناکام شدند.
قول اردوی 209 شاهین با استاند از سلام سرباز گفته است که طالبان موفق نشدن این دستور پاکستان را عملی سازند، نیروهای دفاعی و امنیتی کشور نه تنها که جلو سقوط این ولایت ها را گرفتن، بلکه تلفاتی سنگینی بر گروه طالبان نیز وارد کردند.
گفتنیست که طلوع نیوز در گزارشی گفته بود که طالبان برای نخستین بار بعد از سرنگونی شان؛ ادارهی یک شهر بزرگ را برای سه روز در دست داشتند و بیشتر بخش‌های شهر و ساختمان‌های دولتی در نتیجه جنگ میان طالبان و نیروهای دولتی در کندز ویران شد.
سقوط کندز در سال 2015 بزرگترین دستاورد طالبان و مهمترین شکست برای نیروهای دولتی دانسته میشود.
طلوع نیوز در گزارش خود گفته بود که این کانال نخستین تصاویر را پس از حاکمیت سه روزه طالبان در شهر کندز ثبت کرد و چیزی که این ویدیوها نشان می داد یک شهر وحشت زده و بسیار خسته بود.
مردم کندز گفته بودند زمانی که طالبان وارد شهر شدند، نیروهای دولتی همه غافل گیر شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала