WHO استفاده واکسین Sputnik V درحالت اضطراری را اجازه می دهد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر COVID-19 "Спутник V"
COVID-19 Спутник V - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان صحت جهانی واکسین کرونا ویروس Sputnik V روسی را به لیست واکسین های توصیه شده برای استفاده اضطراری اضافه می کند.

به گزارش اسپوتنیک، الیزاتا ایساکووا نماینده سرویس مطبوعاتی WHO اظهار داشته است که با موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالئا تماس گرفته علاقهمندی خود را به راجستر نمودن Sputnik V در لیست واکسینهای WHO برای استفاده در موارد اضطراری نشان داده گفت که مشتاقانه منتظر دریافت اطلاعات نامزد واکسین ""Sputnik. V می باشد.  

راه اندازی هشتگ به حمایت از واکسین Sputnik V در شبکه های اجتماعی - اسپوتنیک افغانستان
راه اندازی هشتگ بین المللی به حمایت از واکسین "Sputnik V" در شبکه های اجتماعی

WHO تأكید كرد كه روند ارسال اطلاعات مربوط به ادویه و لیست برای استفاده اضطراری آن محرمانه است. مدت زمان ارزیابی تحقیقات از سازنده واکسین به کیفیت داده ها و میزان مطابقت آنها با معیارهای WHO بستگی دارد.

WHO هنوز واکسین COVID-19 را برای استفاده اضطراری واجد شرایط نکرده است. پیش صلاحیت WHO اطمینان حاصل می کند که واکسین های مورد استفاده در برنامه های ایمن سازی نیاز هستند و از استانداردهای توصیه شده WHO برای روشهای ساخت خوب و روشهای کلینیکی مناسب برخوردار هستند.

 دیمیتری کولیش، استاد مرکز کارآفرینی و نوآوریSkoltech ، در بحث آنلاین " چه خبر از مسابقه ساختن واکسین است؟" که توسط Harvard Club of Russia برگزار شده است، گفت: مسابقه واکسین علیه ویروس کرونا در جنوری 2021 به اوج خود می رسد.

دیمیتری کولیش گفت: "اگر ما در مورد مسابقه (برای ایجاد واكسین موثر علیهSARS-CoV-2 ) صحبت كنیم، اوج آن در اوایل جنوری 2021 اتفاق می افتد، زمانی كه همه شروع به مقایسه تاثیرمنفی آن می كنند."

به گفته وی، اولین گزارش ها در مورد مرحله سوم آزمایشات تعدادی از واکسین ها از جمله اسپوتنیک Sputnik V باید تا این زمان منتشر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала