قتل عام در شمال اتیوپی 

© Photo / Community of Russian Diplomats' Wives / Lydia Temnenkoقتل عام در شمال اتیوپی 
قتل عام در شمال اتیوپی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدها تن از ساکنان شمال اتیوپی در نتیجه درگیری ها در منطقه تیگرای به قتل رسیده اند. 

نخست وزیر اتیوپی برنده جایزه نوبل 2019 شد+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
نخست وزیر اتیوپی برنده جایزه نوبل 2019 شد+ویدیو
به گزارش اسپوتنیک، سازمان حقوق بشر عفو بین الملل در گزارشی از کشته شدن ده ها تا چند صد نفر در شمال اتیوپی خبر داده است. 

در این گزارش آمده است: "ده ها و به احتمال زیاد صدها نفر در شب نهم نوامبر در شهر مای-كادرا در منطقه جنوب غربی منطقه تیگرای در اتیوپی با چاقو كشته و یا زخمی شدند".

این داده ها براساس تخصص آزمایشگاه شواهد بحران است، که تصاویر اجساد قربانیان را تجزیه و تحلیل کرده است. بر پایه این داده ها تایید شده است، که آنها اخیراً و در همین ماه در منطقه مای کادرا رخداده است.

به گفته فعالان حقوق بشر، بیشتر اجساد در مرکز شهر در نزدیکی بانک تجاری اتیوپی و همچنین در جاده ای که به شهر همسایه کومرا منتهی می شود، پیدا شده است.
گزارش شده است، که هنوز مشخص نشده است که کدام گروهی مسئول قتل عام می تواند باشد، با این حال، طبق شهادت شاهدان، آنها اعضای جبهه مردمی برای آزادی تیگرای بودند. این را سه نفر گفتند که از این حمله جان سالم به در بردند. طبق اطلاعات اولیه، حدود 500 نفر قربانی این قتل عام شدند، که هیچ ارتباطی با درگیری نظامی در منطقه نداشتند.

در 9 نوامبر ، رویترز حدود 500 کشته را در درگیری بین نیروهای دولتی و تیگرای گزارش داد.

درگیری از 3 نوامبر وارد مرحله نظامی شد - ابی احمد علی نخست وزیر اتیوپی ، برنده جایزه صلح نوبل 2019 ، اعلام جنگ کرد. در همان زمان ، شناخته شده است که تشکیلات مسلح نیروهای جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای (تی.پی.ال.اف) که حزب حاکم در منطقه  نیمه‌خودمختار تیگرای به شمار می‌آید، همچنان ادامه دارد.

جبهه آزادی بخش خلق تیگیرای در ابتدا برای سالهای زیادی جنبشی شورشی بود و پس از آن به یک حزب سیاسی تبدیل شد. در تاریخ 9 سپتامبر سال 2020 ، دولت تیگرای بدون اجازه از دولت مرکزی ، انتخابات را در منطقه برگزار كرد، كه دولت اتیوپی رأی دادن در آن را غیرقانونی اعلام كرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала